جدیدترین اخبار
۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷ اقتصادی کد خبر :166041

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود.

به گزارش بازتاب از ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده است فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است.

مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حل جدی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که این سازمان هنوز نتوانسته راه‌حلی برای فاصله قابل توجه قیمتی پیدا کند، این بار رییس سازمان راهداری به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشتند.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌کند کمترین ایمنی را بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی کشور هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها نه‌تنها به سلامت مردم که به کاهش هزینه شرکت‌های بیمه نیز اختصاص پیدا می‌کند، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که صنعت خودروی ایران که برای چند دهه در ایران هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی بدهد.

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دارندگان و مسافران خودروهای ایرانی بوده است، اما قطعا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور نمی‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکاء برای این معضل باشد.

Ad

روی خط خبر

  • شورای امنیت سرمنشأ جنایات سعودی‌ها در یمن است
  • «فقدان تفکر اقتصادی»؛ مهمترین چالش پیشبرد دیپلماسی اقتصادی
  • ملت ایران بن‌بست ندارد/امروز جهاد واقعی مبارزه با فقر وبیکاری است
  • سهام جهان رشد کرد /لیر ترکیه از نفس افتاد
  • ترکیه هم به دنبال روسیه، اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت
  • سقوط بیش از ۶ درصدی لیره ترکیه با تهدید آمریکا به تحریم‌های بیشتر
  • آل‌خلیفه از اقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان بحرین ممانعت کرد
  • «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان شد
  • پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران منتقل شد/احضار و تحقیق از ۴ مدیر و مسئول
  • فعالیت درحوزه پزشکی بدون “پیوست‌های پژوهشی” مزیتی ندارد
  • مرگ آقای بازیگر، فیلم‌های تلویزیون را تغییر داد
  • کسب اجازه‌ی مرضیه برومند از “روح بلند عزت‌الله انتظامی”
  • اولین پوستر تاریخ سینما حراج می‌شود
  • خلبانان چینی احتمالاً برای حمله به اهداف آمریکا آموزش می‌بینند
  • چین: ترکیه توان غلبه بر مشکلات موقت اقتصادی را دارد
  • وزرای دفاع روسیه و ترکیه دیدار کردند
  • آخرین وضعیت پخش فیلم «خط مقدم »
  • کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال!
  • حذف ترافیک و کاهش آلودگی با عوارض جدید
  • حضور هنرمندان در منزل آقای بازیگر ایران
  • کاهش نرخ امید به زندگی در انگلیس و آمریکا
  • هزاران فلسطینی در «مسجدالاقصی» نماز جمعه اقامه کردند
  • کرملین محورهای دیدار پوتین و مرکل را تشریح کرد
  • یورش وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به «نابلس» در کرانه باختری
  • روسیه رهگیری جنگنده‌های خود توسط هواپیماهای انگلیس را تکذیب کرد
  • علم‌الهدی: اگر رهبری نبودند، دولتی‌ها در این برجام لعنتی، بیشتر امتیاز می‌دادند
  • نباید تمام ذخایر طلای کشور به سکه تبدیل شود
  • دعوت سازمان ملل از طرف‌های یمنی برای نشست ژنو
  • رئیس کل جدید بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی اقدام کند
  • قرائت گزارش تفحص از مدیران دوتابعیتی‌