جدیدترین اخبار
۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷ اقتصادی کد خبر :166041

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود.

به گزارش بازتاب از ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده است فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است.

مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حل جدی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که این سازمان هنوز نتوانسته راه‌حلی برای فاصله قابل توجه قیمتی پیدا کند، این بار رییس سازمان راهداری به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشتند.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌کند کمترین ایمنی را بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی کشور هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها نه‌تنها به سلامت مردم که به کاهش هزینه شرکت‌های بیمه نیز اختصاص پیدا می‌کند، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که صنعت خودروی ایران که برای چند دهه در ایران هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی بدهد.

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دارندگان و مسافران خودروهای ایرانی بوده است، اما قطعا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور نمی‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکاء برای این معضل باشد.

وبگردی

روی خط خبر

  • صداوسیما چوب ماهیگیری را با آنتن جاسوسی اشتباه گرفت!
  • از دیدار نماینده ترامپ با بارزانی تا رایزنی های سردار سلیمانی در بغداد؛ ایران و آمریکا هریک به دنبال چه دولتی در عراق هستند؟
  • عرضه شیل‌اویل و اوپک می‌تواند قیمت نفت را تعدیل کند
  • عملیات حفاری بدون دریافت پوشش بیمه‌ای ممنوع می‌شود
  • اصلاحات «محمد بن سلمان» در عربستان؛ توسعه نامتقارن داخلی و خارجی
  • در صورت تحریم‌های آمریکا از شرکت‌های اروپایی محافظت می‌کنیم
  • وزارت دفاع تاجیکستان خواستار فارسی سازی درجات نظامی شد
  • ۲۰ روز استراحت مطلق برای خواننده هوروش‌بند
  • رسوایی بده بستان ترامپ با شاهزادگان پولدار عرب
  • آینده خودروهای هیبریدی، منتظر تصمیم مجلس
  • پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ماه آینده/حقوق اردیبهشت امروز واریز می‌شود
  • گزارشی از وضعیت حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق جوانان
  • پیش‌بینی سیف از آینده دلار ۴۲۰۰ تومانی: تا پایان سال جاری، ۵ تا ۶ درصد تغییر ایجاد شود
  • پوتین: اگر آمریکا در برابر پروژه گازی آلمان-روسیه بایستد، مقابله می‌کنیم
  • صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری صنعت برق به عراق و افغانستان
  • فعالان حقوقی عربستانی در صورت محکومیت با حکم اعدام مواجه می‌شوند
  • ماکرون به روسیه سفر می‌کند
  • بورس سبزپوش شد
  • بدعهدی آمریکا در بیانیه‌های الجزایر
  • عدم مذاکره آمریکا با طالبان باعث ادامه جنگ خونین افغانستان می شود
  • زاسپکین: ما با تروریسم در سوریه در کنار ایران و حزب الله می‌جنگیم
  • بروکسل پرداخت غرامت به شرکت های مرتبط با ایران را بررسی می کند
  • خشکسالی دامن مازندران را می گیرد؟
  • نامه گلایه آمیز حزب صادق خرازی به عارف
  • تلفیق هنر و ورزش در قالب جام جهانی ۲۰۱۸
  • مطهری:مذاکره با دفتر رهبری درباره FATF
  • شهردار کرج باز هم انتخاب نشد!
  • ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شد
  • احتمال دردسرساز شدن انتقال آب سد میاندواب به دریاچه ارومیه
  • درخواست سوریه از مسکو برای اعزام معلم زبان روسی