توصیه یک اصلاح‌طلب به آیت‌الله مصباح؛ اعتراف کنید که درباره احمدی نژاد اشتباه کردید

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰
    کد خبر :165872

ناصر قوامی رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین گفت: اصولگرایان و در آن ها آقای مصباح و امثال او باید خالصانه اعتراف کنند و بگویند که شناخت دقیق و ارزیابی صحیحی از احمدی نژاد نداشته اند.
آیت الله مصباح یزدی با صحبت از حالت های انحرافی که در رفتار احمدی نژاد می بیند، از مواضع سابق خود در مورد او عقب نشینی کرد. فعالان سیاسی و رسانه های اصولگرای دیگر نیز همین رویه را پیش گرفته اند اما نکته اینجا است که حمایت های سرسختانه آن ها از احمدی نژادی ها به این سادگی ها فراموش نمی شود و هنوز هم مورد انتقاد است. منتقدان با اشاره به اینکه آقایان در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از اسلام، خدا و قرآن برای جانبداری از او هزینه کرده بودند، از پیامدهای این رویه در فضای سیاسی کشور ابراز نگرانی می کنند.

حجت الاسلام ناصر قوامی رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین یکی از این افراد است و تاکید می کند که اصولگرایان باید صادقانه به اشتباه خود در ارزیابی و شناخت از احمدی نژاد اعتراف کنند.

وی در گفت و گو با نامه نیوز گفت: « اصولگرایان و در راس آن ها آقای مصباح یزدی و امثال او باید خالصانه اعتراف کنند که شناخت و ارزیابی اصلاح طلبان در مسایل سیاسی، اقتصای ، نظامی ، اجتماعی و … از آن ها قوی تر است. وقتی اصلاح طلبان در دوره احمدی نژاد از او انتقاد می کردند، آقای مصباح و امثال او که خود را در راس اصولگرایان می دانند آن حمایت های آنچنانی را کرده و اطاعت از احمدی نژاد را در حد اطاعت از خدا می شمردند.متاسفانه هنوز هم حاضر نیستند که اعتراف کنند».

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه « هر چه زمان می گذرد مردم بیشتر به حقانیت اصلاح طلبان ، به دوراندیشی و آگاهی آنان در عرصه های مختلف پی می برند» گفت: « آن هایی که می گفتند چرا احمدی نژاد را متهم به دروغ گویی می کنید، امروز خودشان می گویند که احمدی نژاد به دروغ گویی عادت کرده است».

به گفته وی، از آقای محسنی اژه ای باید سوال کرد که اگر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد کسی حرف امروز شما را می زد، با او چطور برخورد می کردید؟ آقای منتظری دادستان کل کشور و برخی دیگر می گویند که دروغ های احمدی نژاد باعث تعجب است . این درحالی است که ما اصلاح طلبان همه این حرف ها را پیش تر زده بودیم با این تفاوت که به خاطر بیان همین حرف ها ما را مجرم شمرده و تحت تعقیب قضایی قرار می دادید.

قوامی تاکید کرد: « آقای مصباح و امثال او باید صادقانه اعتراف کرده و بگویند که حمایت از احمدی نژاد اشتباه بود و اصلاح طلبان درست فهمیده بودند که احمدی نژاد به سیاست و اقتصاد کشور لطمه می زند».

وی در مورد پیامدهای هزینه کردن از مبانی اعتقادی و مذهبی برای حمایت از چهره سیاسی نیز گفت: « نتیجه حمایت های آنچنانی این است که امروز می بینیم برخی از جوانان و مردم کشور متاسفانه نسبت به انقلاب، دین و اسلام شبهاتی دارند و بدبین شده اند. همین حرف ها و همین کارهایی که آقایان می کنند موجب بدگمانی مردم می شود. یک روز از احمدی نژاد حمایت و از اسلام، دین و قرآن هزینه می کنند و روز دیگر می گویند که او به دروغ گفتن عادت کرده است! مردم کدام یک از این ها را باور کنند؟»

قوامی در واکنش به اینکه گفته می شود احمدی نژاد قبلا خوب عمل می کرد و اکنون تحت تاثیر اطرفیان خود منحرف شده است، گفت: « روزی که به نفع آن ها حرکت می کند می گویند که راستگو و صادق است و روزی که به ضرر آن ها حرکت می کند می گویند که دروغ گو و کذاب است . نتیجه این می شود که مردم بدبین می شوند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: « یک فرد عادی می تواند اینطور حرف بزند و اظهار نظر کند اما فردی همچون آقای مصباح که خودش را شاقول احکام اسلامی و در راس اصولگرایی می بینند نباید چنین رویکردی داشته باشد. این رویه قطعا در جامعه پیامدهای منفی دارد و آسیب می زند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید