رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد

تحصیل 62هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی

    کد خبر :165835

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند گفت: در حال حاضر 62 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی در مدارس عادی داریم.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی در همایش ملی روز جهانی معلولین که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه تفاوت های فردی به عنوان یک واقعیت، تاثیر خود را در یک جامعه می گذارد گفت: اگر بنای استقرار عدالت داریم باید به این تفاوت ها توجه کنیم و زمینه دسترسی همه به امکانات را فراهم کنیم.

وی افزود: فراهم آوری این امکانات از جمله آماده سازی مواد آموزشی و فضای آموزشی متفاوت هزینه هایی در بر دارد. نیروی انسانی نیز باید توانمند باشد، دائم مطالعه کند و ضمن برخورداری از دانش کافی عشق و علاقه داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به سختی و فرسودگی نیروی انسانی در مدارس استثنایی اظهار کرد: با این حال احساس میکنم معلمان ما شاداب تر از معلمان عادی هستند.

قدمی با اشاره به اینکه رویکرد حاکم بر مدارس ما رویکرد جهانی است گفت: در طول تاریخ سه دوره داریم دوره اول طرد افراد با نیازهای ویژه بود. دوره دوم حدود 150سال پیش، دوره پذیرش مشروط را داشتیم و امروز نگاه پذیرش بی قید و شرط است. در این دوره رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید درس زندگی را تمرین کنند. با سیستم گلخانه‌ای نمی‌توان بچه ها را تربیت کرد. در حال حاضر 62 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی در مدارس عادی داریم و برای هدایت این برنامه زیرساخت هایی چون برنامه های آموزشی، معلمان رابط و مدارس پشتیبان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایطی مالی سخت دولت بودجه سایر فصول ما از 24 میلیارد تومان به 96 میلیارد رسیده است که جای تقدیر دارد گفت: تا کنون حدود 7.5 میلیارد در طرح خدمات حمایتی برای دارو و درمان دانش آموزان با نیاز های ویژه هزینه کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید