نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته ناظران خود را معرفی کردند

    کد خبر :16581

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: از نامزدها خواسته‌ایم به خاطر اینکه قانون‌گذار تکلیف کرده نامزدها می‌توانند ناظر داشته باشند ناظر خود را معرفی کنند و کسی نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند. تا دیروز نامزدها وقت داشتند که نمانیدگان خود را معرفی کنند و این کار را انجام دادند.

علی پورعلی مطلق در نشست خبری خود عنوان کرد: غیر از امروز دو روز به پایان تبلیغات مانده، سه روز دیگر مهلت اخذ رای است. امیدواریم روز ۲۹ اردیبهشت شاهد حضور با شکوه مردم باشیم. همه ملزومات و اقلامی که باید برای برگزاری انتخابات در اختیار داشت آماده است و به شهرستان‌ها و استان‌های کشور فرستاده شده است. ما بیش ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه در سراسر کشور داریم که در مجموع شهرستان و بخش ۱۰۶۴ هیات اجرایی نظارت می‌شود.

او افزود: اقدامات لازم به عمل آمده ، می‌دانیم در ۳۱ استان چند شعبه اخد رای داریم ، بیشترین تعداد شعب در شهرهای تهران، خراسان رضوی، مازندران است و کمترین شعب در قم، ایلام و قزوین است. با عنایت به این که سه انتخابات پیش رو داریم، برای برگزاری این سه انتخابات مهم همه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته، برای میان دوره‌ای طبق آخرین آمار تایید صلاحیت‌شده‌ها ۹۴ نفر در این انتخابات شرکت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: با پایان بررسی صلاحیت شوراهای اسلامی شهر و روستا به شکایت نامزدها رسیدگی شد و همه این افراد که در گردونه رقابت هستند به فرمانداری، بخشداری‌ها  و در سامانه مربوط به داوطلبان اعلام شده. بیست و چهار ساعت قبل از شروع اخذ رای باید تبلیغات پایان یابد با نظر به این که  شروع زمان انتخابات ۸ صبح جمعه است تبلیغات باید ۸ صبح پنج‌شنبه پایان پذیرد.

پورعلی مطلق یادآور شد:  بیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار نفر سر صندوق‌ها حضور دارند. هیات اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ نفر و درانتخابات  شوراها ۱۱ نفر هستند. بر اساس قانون وزیر کشور می‌تواند بازرسان را انتخاب کند که سر صندوق‌ها حضور داشته باشند که در این دوره سر هر صندوق ما بازرس خواهیم داشت. ۲ تا ۳ نفر محافظ سر صندوق داریم و شورای نگهبان هم می‌تواند نفراتی را بنا بر صلاحدید قرار دهد.

او با بیان اینکه تعداد صندوق اخذ رای بیش از ۱۲۰ هزار صندوق خواهد بود، گفت: ما ۱۰۰۰ و ۲۲۴ شهر داریم از این تعداد در  ۱۴۱ شهر انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود و تعداد کرسی‌های برخی از شهرها ۷ تا ۹ نفر است. تمام سازوکارهای مربوط به برگزاری انتخابات انجام شده و در حال حاضر در برخی از جاها به صورت انتخابات الکترونیک در حال برگزاری است تا ایرادات برطرف شود. کمیسیون بررسی تبلیغات، هیات‌های نظارت و اجرایی، ستاد انتخابات هر کدام کار خود را انجام می‌دهند. احساس من این است که انتخابات پرشکوهی خواهیم داشت و حضور مردم را رکورد خواهیم زد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: از نامزدها خواسته‌ایم به خاطر اینکه قانون‌گذار تکلیف کرده نامزدها می‌توانند ناظر داشته باشند ناظر خود را معرفی کنند و کسی نمی‌تواند از این امر  جلوگیری کند. تا دیروز نامزدها  وقت داشتند که نمانیدگان خود را معرفی کنند و این کار را انجام دادند. نماینده هیات‌های اجرایی هم از صبح روز اخد رای در  فرمانداری و بخشداری حضور خواهند داشت. تمام تعرفه‌ها، مهرها، صندوق همه ملزومات محیا است و حتی در شعب الکترونیک اگر به هر دلیل انتخابات الکترونیک انجام نشد ملزومات انتخابات دستی فراهم است تا روند انتخابات با مشکل برخورد نکند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید