افزایش ۷۰ برابر‌ی بودجه جوانان در دولت یازدهم/ دولت گذشته خانه‌های جوان را تعطیل کرد

    کد خبر :16576

وزیر ورزش و جوانان معتقد است: افزایش اعتبارات در حوزه جوانان باعث شد که انقلاب و تحول اساسی در این حوزه رخ دهد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دستاوردهای دولت تدبیر امید در حوزه جوانان گفت: از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این حوزه افزایش قابل توجه مبلغ وام ازدواج به زوجین است. در سال ۹۲ و ۹۳، سه میلیون تومان به هر طرف پرداخت می‌شد که پس از سال ۹۴ به ۱۰ میلیون تومان به هر یک از طرفین افزایش یافت، یعنی هر زوج می‌توانند ۲۰ میلیون تومان وام بگیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ با توجه به آماری که از سوی بانک مرکزی به دست ما رسید، نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر موفق شدند؛ وام ازدواج بگیرند. با توجه به آخرین اطلاعات به دست آمده ارقامی که بانک‌های کشور به زوج‌های جوان به عنوان وام پرداخت کرده‌اند، بیش از چهار برابر سال ۹۲ بود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد مراکز مشاوره ازدواج گفت: تعداد مراکز مشاوره ازدواج در سال ۹۲ کمتر از ۲۰ مورد بود که در حال حاضر به نزدیک دویست مرکز رسیده است که خوشبختانه این آمار بسیار قابل توجه است. سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه مشاوره ازدواج این است که بتوانیم دفاتر مشاوره ازدواج را با توجه به مشارکت بخش خصوصی به سرعت گسترش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در دولت یازدهم اعتبارات حوزه جوانان چه مقدار افزایش پیدا کرد، گفت: اتفاق خوب دیگری که رخ داده است به موضوع افزایش اعتبارات در بخش جوانان مربوط می‌شود که به نظر من یک انقلاب و تحول اساسی در این حوزه بوده است. در سال ۱۳۹۲ اعتبار بخش جوانان ۶ میلیارد تومان بود، ولی امروز با افتخار می‌توانیم به جوانان مملکت‌مان اعلام کنیم که اعتبار در این حوزه به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، یعنی در این حوزه نزدیک به ۷۰ برابر‌ افزایش اعتبار داشته‌ایم. خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که در سال ۹۶ هم در بخش جوانان و هم در بخش ورزش شاهد آغاز یک تحول عمیق بودیم.

سلطانی‌فر با اشاره به تاسیس سمن‌ها در حوزه جوانان در دولت یازدهم تصریح کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، متاسفانه بیش از ۵۰ سمن در این حوزه  فعالیت نمی‌کرد، اما اکنون به مرز ۲۰۰۰ سمن رسیده‌ایم؛ یعنی چیزی نزدیک به ۴۰ برابر در این زمینه رشد داشته‌ایم.

وی افزود:‌ خانه‌های جوان در دوران دولت اصلاحات ایجاد شده بود و بنا به دلایلی در دولت نهم و دهم به آن پرداخته نشد و این اماکن در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته بود که این موضوعع به یکی از مشکلات ما تبدیل شده بود، بطوریکه در ابتدای دولت روحانی هیچ خانه جوان فعالی وجود نداشت، ولی اکنون افتخار داریم که بگوییم ۴۵ خانه جوان در ۳۱ استان فعال شده‌‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید