«فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» بطور کامل اجرا می‌شود

    کد خبر :165645

دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی به دولت این کشور اجازه داد تا «فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» علیه اتباع شش کشور مسلمان را به طور کامل اجرا کند.
به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه طی حکمی، مجوز اجرای کامل «فرمان ضد مهاجرتی ترامپ» علیه اتباع شش کشور مسلمان (ایران، سوریه، لیبی، یمن، چاد و سومالی) را صادر کرد.

صدور این حکم از سوی دیوان عالی آمریکا در شرایطی که دعاوی حقوقی علیه این فرمان ضد مهاجرتی در دادگاههای آمریکا در جریان است، یک پیروزی بزرگ برای رئیس جمهور این کشور به شمار می رود و این احتمال را قویاً مطرح می سازد که دادگاه آمریکا در نهایت این ممنوعیت های مهاجرتی را تأیید نماید.

به موجب این حکم صادره، ترامپ هم اکنون قادر است ورود اتباعِ شش کشور مسلمان را به رغم برخورداری از روابط با اشخاص یا نهادهای مستقر در آمریکا ممنوع یا محدود سازد.

این حکم همچنین جانشین حکم سازشی شد که قضات آمریکا در ماه ژوئن به آن دست یافتند.

طبق آن حکم سازش، قضات شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر آمریکا واقع در «سانفرانسیسکو» با صدور مجوز برای اجرای بخشی از نسخه اولیه این ممنوعیت مهاجرتی، افراد با ارتباطات خانوادگی را از این ممنوعیت معاف ساختند.

گفتنی است که دادگاه تجدیدنظر «سانفرانسیسکو» این حکم را علیه حکم «درک واتسون» (Derrick Watson) قاضی فدرال ایالت هاوائی صادر کرد که پیشتر فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را به دلیل اِعمال تبعیض میان شهروندان بر اساس تابعیت آنها، ناقض قوانین مهاجرتی آمریکا دانسته و خواستار توقف آن شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید