سه برابر کردن یارانه‌ها، ماهیانه 51 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در پی دارد

    کد خبر :16564
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که سه برابر کردن یارانه‌ها، ماهیانه 51 هزار میلیارد تومان کسری بودجه را در پی خواهد داشت.

احمد صفری در گفت‌و‌گو با «جماران» اظهار کرد: با توجه به اینکه منابعی برای افزایش یارانه‌های نقدی وجود ندارد، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بهتر است به چنین مسائلی ورود پیدا نکنند؛ همانطور که آقای لاریجانی هم به این موضوع اشاره کردند.

وی افزود: در حال حاضر ماهیانه 17 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که اگر یارانه‌ها سه برابر شود، کسری بودجه نیز ماهیانه 51 هزار میلیارد تومان خواهد شد. بنابراین کاندیداها باید شعارهایی بدهند که اجرایی شود و عوام‌فریبی نکنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه “دولت روحانی با دست خالی کشورداری کرده است”، یادآور شد: این دولت از نظر نقدینگی نسبت به دولت‌های قبل وضع خوبی نداشت و خیلی بدهکار بود. این در حالی است که دولت گذشته از ثروتمندترین و در عین حال بدهکارترین دولت‌ها بود زیرا پول‌ها بدون حساب و کتاب می‌آمد و بدون حساب و کتاب هم خرج می‌شد، اما دولت یازدهم موضوع را جمع‌بندی و قانونمند کرد و اعتبارات را به صورت تعریف شده تخصیص داد.

صفری افزود:‌ ما شاهد این بودیم که این مسیر دشوار با مدیریت آقای دکتر روحانی پشت سر گذاشته شد و آرزومندیم که دولت تدبیر و امید مجدداً سکان ریاست جمهوری را به دست گیرد و کارهای نیمه‌تمام را تمام کند.

وی با بیان اینکه “عواملی مثل تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت موجب عدم اجرای برخی شعارهای انتخاباتی دوره گذشته روحانی بوده است”، اضافه کرد: مردم ناامید نشوند. به هر حال ما سختی‌های زیادی را تحمل کردیم، اما ان‌شاء‌الله از این شرایط عبور می‌کنیم؛ همچنان که در کشوری هستیم که دورتادور ما در محاصره آتش است اما با راهنمایی‌های رهبری و تدبیر دولت آسیبی به ما وارد نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید