جلیلی : دولت با وعده های دروغین مردم را گمراه می کند

    کد خبر :16558

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت با وعده های دروغین سعی در گمراه کردن مردم دارد و شما مردم هستید که باید وعده های انجام نشده این دولت را مطالبه گری کنید.

سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در مسجد جامع کهنوج افزود: مردم ما در انقلاب سال 57 تصمیم گرفتند تا سیاست خارجی براساس آرمان های اسلامی شکل گیرد و انتخابی که مردم ما در این هفته انجام می دهند در ادامه همان انتخاب است.
وی اظهار کرد: مشارکت و انتخاب مردم، همواره برای نظام افتخار بوده و به کشورهای صاحب قدرت و ثروت اجازه نمی دهند تا برای آنها تصمیم بگیرند، حتی دستگاه های تبلیغاتی مخالف نظام هم اعتراف کرده اند که این مردم هستند که انتخاب می کنند.
وی هدف از این سخنرانی ها را بیان شاخص های یک انتخاب خوب بیان کرد و گفت: اگر قوت و ضعفی در نظام وجود دارد بر اساس انتخاب مردم است و لازم است تا در کنار همدیگر و با همفکری، دلایل موفقیت یا شکست را مشخص نماییم و ببینیم که آیا انتخاب ما در چهار سال پیش توانسته است انتظارات را تامین کند.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: دولت قول داد تا راه حلی را پیش گیرد که مشکلات اقتصادی مردم حل شود و شعار آنها بر این اساس بود که با برقراری ارتباط با کشورهای دیگر می توانند به نتایج خوبی برسند، آنها قول دادند که هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی، آیا الان این چرخ ها می چرخد؟
وی گفت: این در حالی است که براساس اظهارات دولتمردان، آمریکا به این قرارداد پایبند نبوده از طرفی اقتصاد کشور هم به خوبی نتیجه نگرفته است.
جلیلی گفت: وضعیت بیکاری و مسکن ما هم نسبت به گذشته خوب نشده این در حالی است که دولت گذشته یک و نیم میلیون مسکن ساخت و 70 درصد یک میلیون مسکن دیگر هم فراهم بود و این دولت باید پاسخگو باشد که هم اکنون با این طرح چه کرده است.
وی عنوان کرد: دولت قول داده بود 200 هزار مسکن روستایی را احداث کند و شما مردم باید این خواسته های به جا را مطالبه گری کنید.
وی گفت: باید در این کشور سالی یک میلیون و 800 هزار مسکن ساخته شود تا مشکل مسکن حل شود و باید این دولت جوابگو باشد که چند مسکن تاکنون ساخته شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت دلیل توقف مسکن مهر را از بین بردن نقدینگی بیان می کند حال اگر درست است، طرح جایگزین خود را بیان کنند.
وی خاطرنشان کرد: این دولت بنا بر گفته معاون اول رییس جمهوری 100 هزار میلیارد معوقه بانکی دارد این در حالی بود که علاوه بر اینکه معوقات بانکی دولت قبل از بین نرفته، معوقه های بانکی افزایش هم داشته است و باید بدانید تا زمانی که افراد خاصی به تسهیلات بانک ها دسترسی دارند این معوقات درست نخواهد شد.
جلیلی گفت: این دولت به جای اینکه کارنامه ای از گذشته خود بیان کند بیشتر به بیان آینده و چهار سال دیگر می پردازد و با مردم هراسی می گویند ای مردم می خواهند بین شما دیوار بکشانند.
وی بیان کرد: مردم شغل می خواهند نه آواز پخش شده از صدا سیما را، باید ماشین دولت به سمت خدمتگزاری پیش رود و نباید با وعده های دروغین مردم را گمراه کرد.
وی گفت: دولت همواره بیان می کند که ای مردم می خواهند فضای مجازی را از شما بگیرند، بهتر است گزارش دهید که دولت الکترونیک چقدر پیش رفته و این در حالی است که کشور هند 80 میلیارد تومان از فضای مجازی کسب درآمد دارد و درآمد دولت الکترونیک در کشور ما از فضای مجازی صفر است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: اگر یک سال بارندگی در این کشور خوب شد و شرایط کشاورزی بهتر شد که نباید به آن افتخار کنیم، وظیفه دولت این است که کمک کند تا محصول صیفی و کشاورزی بر روی دست مردم نماند این در حالی است که روسیه تنها در سال گذشته 11،5 میلیارد دلار واردات صیفی جات داشته و سهم ما در این بازار چه بوده در شرایطی که روابط روسیه با ترکیه و اروپا تیره شده بود.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزی یکی از موتورهای اشتغال است و ما باید از این ظرفیت ها استفاده می کردیم تا شغل پایدار ایجاد شود.
وی با انتقاد از آنچه هزینه های اضافی دولت نامید، گفت: سال 92،هزینه دولت 82 هزار میلیارد تومان بود در حالی که در این دولت 220 هزار میلیارد تومان هزینه دولت شده است و این دولت باید پاسخگوی این هزینه های گزاف باشد.
جلیلی عنوان کرد: می گویند ما هستیم که روابط خارجی را با کشورها تقویت کرده ایم و سئوال این است با همین کشور عراقی که ارتباط دارید چه میزان صادرات انجام گرفته است در حالی که ترکیه 2 برابر ما به عراق صادرات انجام می دهد.
وی بیان کرد: اگر دغدغه محرومان را نداشته باشیم نمی توانیم نتیجه بگیریم و اگر دولت نتوانسته است باید بداند این مردم می توانند و لازمه توسعه هم برخورد با فساد و قاچاق است؛ تا زمانی که ما دغدغه مبارزه با فساد را نداشته باشیم مشکلات حل نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید