اختلالات خواب از عوامل بروز حوادث جاده‌ای است

    کد خبر :165566

رییس کنگره روانشناسی ترافیک گفت: چرخه‌ خواب در سنین مختلف متفاوت است. در افراد بزرگسال یک تا دو دقیقه فرد به خواب عمیق می‌رود که بارها همین مسئله سبب حوادث ترافیکی و جاده‌ای شده است.

دکتر حسین پورشهریار در نشست خبری کنگره روانشناسی ترافیک گفت: روانشناسی ترافیک و حمل و نقل به عنوان یک رشته‌ی بین رشته‌ای است که در اهمیت آن تردیدی نیست.

وی افزود: ما در مقایسه با بسیاری از کشورها در توجه به این مسائل تاخیر داریم و بخشی از آن به بین‌رشته‌ای بودن آن و بخش دیگر آن هماهنگی هایی است که باید بین نهادها و ارگانهای مربوط به حوزه ترافیک و حمل و نقل برمی‌گردد.

پورشهریار ادامه داد: در کنگره‌ امسال همه پنل ها علمی و سازمانی است. تلاش شده که در هر پنل یک یا دو عضو هیئت‌ علمی نیز وجود داشته باشد و امیدواریم کنگره به همگرایی علمی و عملی دست باید.

رییس کنگره روانشناسی ترافیک در خصوص اختلالات خواب در مسئله رانندگی گفت: تمرکز و توجه از عواملی است که می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش و یا کاهش دهد و فعالیت های زیادی در این زمینه توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: چرخه‌ خواب در سنین مختلف متفاوت است به عنوان مثال در کودکان ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که شخص به خواب عمیق برود اما در جوانان و افراد بزرگسال یک تا دو دقیقه فرد به خواب عمیق می‌رود که بارها همین مسئله سبب حوادث ترافیکی و جاده‌ای شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید