تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم خصوصی‌سازی بیمه‌ها

    کد خبر :165406

وزیر اقتصاد می‌گوید همکاران ما بلافاصله بعد از زلزله کرمانشاه در محل حاضر شدند و به ارایه خدمت پرداختند و مردم نیز با پلاکارد و… قدردانی کردند که ما شرمنده قدردانی مردم بودیم.

مسعود کرباسیان در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه که امروز ۱۳ آذر برگزار شد، اظهار کرد: کشورهایی که به حدی از رشد اقتصادی رسیده‌اند، بیمه نقش موثری داشته و در زندگی و کسب‌وکار مردم موثر تر است. خصوصا در ثبات و آرامش اقتصادی بسیار تاثیر دارد. خصوصا اکنون که قرار است سهم بخش خصوصی را در همه بخش‌های اقتصاد افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وقتی انتقال ریسک از بیمه‌گذار به بیمه‌گر صورت می‌گیرد، می‌توان آینده صنعت بیمه را مشخص کرد.

کرباسیان ادامه داد: ما با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رو به رو هستیم، ابتدا تاب‌آوری اقتصاد ملی که کاهش آسیب‌پذیری رخ دهد. اخیرا مقام معظم رهبری به اقتصاد امن اشاره فرمودند که نیاز به تعریف در بخش‌های مختلف دارد ولی بیمه در این زمینه بسیار مهم است.

او ادامه داد: بیمه چرا برای ما مهم است؟ خصوصا اتفاقات در حوزه معادن، حوادث طبیعی، حوادث حمل‌ونقل و… است. مجموعه بانک‌ها و بیمه‌ها و… به زلزله اخیر کمک کردند ولی مصیبت برجای خود بود. مردم هم قدردان بودند و با پلاکارد و… تشکر می‌کردند و ما شرمنده محبت مردم بودیم و فکر می‌کردیم که باید خدمت بیشتری کنیم. انصافا همکاران ما بلافاصله در پل زیر ذهاب مشغول بودند و چک صادر می‌کردند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که بیمه باید نفوذ بیشتری در زندگی مردم داشته باشد. خصوصا در حوزه مدیریت ریسک و خطر. در کنار مسئولیت ریسک که فرد و سرمایه‌گذار را حفاظت می‌کند، استانداردسازی می‌کند.

او بیان کرد: در زلزله چند روز گذشته کرمان حادثه جانی نداشتیم و بیش‌تر مالی بود. در همان هم در حداقل خود بود چراکه خانه‌ها بعد زلزله بم بازسازی و مقاوم‌سازی شده بودند.

وی بیان کرد: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است. در برنامه ششم سهم بیمه‌های زندگی باید ۲۰ درصد حق بیمه‌های تولیدی برسد. اکنون بسیار کمتر از هدفگذاری خود سهم داریم. هرچند ضریب نفوذ ما نسبت به کشورهای خاورمیانه است.

کرباسیان بیان کرد: اکنون دولت سه بیمه در اختیار دارد که برنامه واگذاری آنها را داریم. ما خصوصی‌سازی را با جدیت در دستور کار داریم و در این زمینه مجموعه‌های وزارت اقتصاد در اولویت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید