در بازدید وزیر ارشاد از بنیاد سینمایی فارابی چه گذشت؟

    کد خبر :16537

سید رضا صالحی امیری گفت: فارابی در طول سال‌های انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 24 اردیبهشت ماه در بازدید از بنیاد فارابی با تاکید بر این مطلب، افزود: تدوین برنامه‌ای راهبردی ذیل چشم انداز این بنیاد در حال حاضر ضروری است.

وی ادامه داد: مجموعه بنیاد فارابی به بازتعریفی از فعالیت‌های خود براساس واقعیت‌های امروز نیاز دارد و نوسازی و بازسازی در این نهاد در صلاحیت هیات امنای آن است.

صالحی امیری گفت: فارابی درطول سال‌های انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحولات فعالیت‌های سینمایی در کشور، تصریح کرد: باید بدانیم جایگاه سینما و فضای مجازی در دهه چهارم کجاست و از اینرو باید گفتمان سینما شکل بگیرد.

 

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر واسپاری امور به بخش خصوصی به عنوان سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: توجه به سامانه درخواست نمایش خانگی ( VOD ) و تقویت بخش بین الملل و کودک و نوجوان در جشنواره‌های سینمایی ضروری است.

وی در عین حال بر تدوین برنامه استراتژیک شفاف با نگاه ٥ ساله تاکید کرد و گفت: جریان سازی اخلاقی و احیای اخلاق از طریق سینما نقش بسزایی در برون رفت جامعه از وضعیت کنونی دارد.

در این دیدار محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد فارابی بر اهمیت این بنیاد و نقش آن در ارتقای سینمای کشور تاکید کرد.

در بخش دیگری از این بازدید علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی گزارش جامعی از مجموعه فعالیت‌ها و عملکرد این بنیاد در طول دولت یازدهم ارائه داد.

در این دیدار همچنین اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی به ارائه دیدگاه‌های خود نسبت به فعالیتهای این بنیاد پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید