گفتگوی بازتاب با حسن هانی زاده درباره پرتاب موشک یمنی به امارات :

اگر این موشک وجود داشته باشد و پرتاب شده باشد و حقیقتا به امارات خورده باشد مقدمه ای برای تغییر موازنه قدرت خواهد بود

    کد خبر :165305

 بیش از دو سال از جنگ تمام عیار رژیم عربستان سعودی و متحدانش علیه ملت مظلو یمن می گذرد. در طول این مدت صدها هزار نفر انسان بی گناه جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر نیز با از دست دادن خانه و کاشانه خود، آواره شده اند.

به گزارش بازتاب؛در همین حال بر اساس گزارش های مختلف صادر شده توسط سازمان های بین المللی، دست کم بین پنج تا شش میلیون کودک یمنی نیز بدلیل گرسنگی و بیماری در معرض مرگ قرار دارند.

این در حالی است که هیچ یک از سازمان های بین المللی و مدعی دفاع از حقوق بشر نه انتقاد شدید اللحنی در این باره می کنند و نه اقدامی علیه متجاوزان و تنها مدافع این کودکان و انسان های بی گناه، جنبش انصار الله و همپیمانانش هستند.

انصارالله و ارتش یمن هر چند روز یک بار در پاسخ به تجاوزات ارتش سعودی و امارات، به سمت خاک این کشورها موشک پرتاب کرده تا شاید انتقام کوچکی از همه تجاوزات آنان گرفته باشند. تفاوت حملات سعودی و اماراتی با حملات یمنی این است که متجاوزان انسان های بی گناه و خانه های غیر نظامی را مورد هدف قرار می دهند در حالی که انصار الله و ارتش یمن فقط مراکز نظامی و پادگان ها را مورد حمله قرار می دهند.

بر همین اساس ظهر روز گذشته نیز شبکه ماهواره ای المسیره وابسته به بخش ارتباطات و اطلاع رسانی جنبش انصار الله اعلام کرد که نیروهای یمنی موفق شدند یک فروند موشک به سمت پایگاه هسته ای در حال ساخت امارات متحده عربی پرتاب کنند.

با هدف بررسی کامل این موضوع، خبرنگار بازتاب به سراغ یک کارشناس مسائل جهان عرب و منطقه رفت. در همین راستا حسن هانی زاده، با اشاره به پرتاب یک فروند موشک کروز یمنی به سمت تاسیسات هسته ای امارات گفت: پرتاب این موشک هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و تاکنون منابع موثق این خبر را تایید نکرده اند و فقط رسانه وابسته به انصار الله آن را اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: اگر این خبر صحت داشته باشد و موشک کروز به طرف تاسیسات هسته ای امارات پرتاب شده باشد، می تواند یک پیام بسیار مهم و هشدار دهنده ای از سوی انصار الله و نیروهای مقاومت یمنی به امارات متحده عربی و هم پیمانان عربستان سعودی باشد که تمام تاسیسات مهم این کشورها در تیررس نیروهای مقاومت یمنی است.

هانی زاده همچنین خاطرنشان کرد: پرتاب این موشک، نشان می دهد که مرحله جدیدی از مقاومت حوثی ها در برابر هم پیمانان عربستان آغاز شده و در حقیقت این می تواند موازنه قدرت را به نفع انصار الله و مقاومت یمن تغییر دهد.

وی با بیان اینکه هنوز نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که تاسیسات هسته ای امارات در چه مرحله ای است و آیا این موشک واقعا پرتاب شده و اگر پرتاب شده دقیقا اصابت کرده یا خیر، تصریح کرد: قطعا اگر اصابت می کرد، خبرگزاری های مهم جهان این خبر را مخابره می کردند، اما این بایکوت خبری نیز ممکن است در چارچوب هماهنگی موجود میان امارات و عربستان با رسانه های غربی نیز باشد زیرا اجازه نمی دهند خبری در این خصوص منتشر شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه گفت: باید در انتظار نتایج احتمالی پرتاب این موشک به امارات بود که ممکن است در آینده هم موشک های بیشتری از سوی انصار الله به سمت امارات پرتاب شود و اگر این موشک وجود داشته باشد و پرتاب شده باشد و حقیقتا به امارات خورده باشد یک مقدمه ای برای تغییر موازنه قدرت خواهد بود.

وی همچنین در مورد اقدامات دو روز اخیر علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن، اظهار داشت: نباید فراموش کرد علی عبدالله صالح، رئیس کنفرانس عمومی یمن تا چند روز پیش هم پیمان انصار الله بود و الان از این پیمان خارج شده، لذا سعی می کند فتنه جدیدی ایجاد کند.

هانی زاده با تاکید بر اینکه هنوز انسجام بسیار بالایی در میان انصار الله وجود دارد، متذکر شد: به نظر می رسد که انصار الله الان وضعیت دفاعی خودشان را در مقابل عربستان و هم پیمانان این کشور بهبود بخشد. قدرت موشکی انصار الله و نیروهای مقاومت یمن می تواند یک قدرت بازدارنده باشد و اگر این موشکی که به سوی امارات پرتاب شده حقیقتا صحت داشته باشد، در آینده باید شاهد تسلیم عربستان و عقب نشینی آن از حمله به یمن بود و این می تواند یک نقطه قوتی برای محور مقاومت و انصارالله یمن خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید