دسترسی به خدمات مخابراتی نسل پنجم در قطار تندرو ممکن شد

    کد خبر :165174

دسترسی به خدمات داده در حین حرکت با سرعت بالا معمولا امکان پذیر نیست، اما محققان برای اولین بار استفاده از خدمات نسل پنجم را در حین حرکت قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، دو شرکت کره ای سامسونگ و ژاپنی KDDI با همکاری یکدیگر به این موفقیت دست یافته اند تا مسافران قطار تندروی مذکور در حد فاصل ایستگاه هایی به فاصله ۱.۵ کیلومتر از هم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق خدمات اینترنت ۵G ارائه شده ۱.۷ گیگابیت در ثانیه بوده که در نوع خود بی نظیر است. آزمایش های مذکور از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اکتبر در شهر سایتامای ژاپن انجام شده و بدین منظور تجهیزات مخابراتی نسل پنجم جدید نیز در منطقه نصب شده است.

پژوهشگران می گویند با تکمیل این طرح دسترسی به خدمات داده پرسرعت بدون هرگونه اختلال و کاهش سرعت در حین حرکت قطار با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ممکن است و کاربران می توانند ویدئوهای فوق دقیق با کیفیت ۴K را به طور زنده تماشا و ویدئوهایی با کیفیت ۸K را در عرض چند دقیقه بارگذاری کنند.

سامسونگ و KDDI همکاری برای نصب تجهیزات مخابراتی نسل پنجم را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده اند و با تکمیل این طرح دسترسی مناسب به خدمات یادشده حتی در صورت حرکت اتومبیل ها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ممکن خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید