آنتی بیوتیک سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

    کد خبر :165129

تحقیقی جدید نشان می دهد آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه MIT و هاروارد طی تحقیقی دریافته اند ممکن است داروها به ضرر بدن انسان عمل کنند و در حقیقت سیستم ایمنی بدن انسان را در مقابله با باکتری ها تضعیف کنند.

درهمین راستا دانشمندان مشغول ابداع روش های درمانی جدید بی نیاز از دارو هستند مانند موادآنتی میکروبی، نور، باکترهای های مهاجم و غیره.

اما به هرحال آنتی بیوتیک ها هنوز هم نقش مهمی در درمان بیماری ها در آینده دارند.

تحقیق جدید برای بررسی شیوه های تاثیرگذاری آنتی بیوتیک در بدن انجام شد. جیسون یانگ یکی از محققان ارشد این تحقیق می گوید: آنتی بیوتیک ها با سلول های بدن، به خصوص سلول های سیستم ایمنی واکنش نشان می دهند.

محققان یک باکتری ای کولای را به موش ها تزریق کردند و سپس با آنتی بیوتیکی معمول به نام «سیپروفلوکساسین» حیوان را درمان کردند. طی این روند آنها متوجه شدند که دارو به طور مستقیم در بافت بدن موش ها تاثیر می گذارد و این امر متابولیک سلول های تحت تاثیر را تغییر می دهد. این تغییرات سبب شد باکتری ای کولای در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم تر شود و همزمان داروها به کاهش تاثیرگذاری سیستم ایمنی بدن منجر شدند. به عبارت دیگر توانایی سلول های سیستم ایمنی برای مقابله با باکتری ها کاسته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید