عکس سلفی محققان قطب جنوب به فضا ارسال شد

    کد خبر :165103

ناسا با استفاده از یک سیستم ارتباطی قدرتمند به طور آزمایشی عکس سلفی محققان قطب جنوب را به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاد. این نخستین گام برای ایجاد اینترنت بین سیاره ای به حساب می آید.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپیس، ناسا توانسته به طور موفقیت آمیز یک عکس سلفی به وسیله شبکه ارتباطی فوق قدرتمند از قطب جنوب به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. هدف از احداث این شبکه ارتباطی ایجاد اینترنت بین سیاره ای است که در آینده نزدیک قابل استفاده باشد.

در فضا شبکه های ارتباطی بی سیم اهمیت زیادی دارند. زیرا به عنوان یک واسطه مجازی عمل می کنند که ارتباط فضانورد و فضاپیما را با زمین حفظ می کنند. بنابراین اختلال درشبکه عوارض مخربی دارد. تاکنون نیز ماموریت های فضایی به طور مستقیم یا با کمک ماهواره های موجود در مدار با زمین ارتباط برقرار می کردند. به همین دلیل قطع ارتباط مشکل بسیار جدی به حساب می آید.

در همین راستا ناسا مدت هاست که با الهام از اینترنت مشغول ایجاد سیستم ارتباطی جدید است. به هرحال ناسا برای ارسال عکس سلفی از نوعی نرم افزار به Disruption-Tolerant Networkingیا DTN استفاده کرد. این نخستین گام در ایجاد یک اینترنت بین سیاره ای به حساب می آید.

ناسا هم اکنون مشغول بهبود بستر این شبکه است تا ارتباطی چندگانه با مقصد برقرار کند. به این ترتیب اگر یکی از مسیرهای ارتباطی قطع شد، می توان از مسیر دیگری استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید