خرس قهوه ای بیمه می شود؟

    کد خبر :164828

دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیمه خرس قهوه ای در ایران اظهار کرد: مکاتباتی با تمام بیمه گذاران صورت گرفته است و درصورت موافقت در برنامه خود خواهیم داشت.

به گزارش افکارنیوز، پیمان ولی زاده دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه ملی حفاظت از خرس ها اظهار کرد: از پایان سال 95 تا اوایل سال 96 برنامه عمل خرس ها(کمیته ملی حمایت از خرس ها) را به صورت جداگانه اجرا کردیم.

وی از تشکیل کمیته ملی حمایت از خرس خبر داد و گفت: کمیته ملی حمایت از خرس ها با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره حفاظت از حیات وحش، کارگروه های تخصصی در برخی از استان هایی که دارای خرس هستند را تشکیل داده و از نظرمتخصصان این حوزه استفاده خواهند کرد.

ولی زاده با بیان اینکه در سال 96 دو برنامه را که جزء اولویت کمیته ملی حمایت از خرس ایرانی است را دنبال خواهیم کرد، اظهار کرد: یکی از برنامه های کمیته ملی، پراکنش دقیق منطقه ای خرس ها است که با همکاری دانشگاهیان و متخصصان این حوزه ارزیابی خواهیم کرد.

وی از حمایت خرس ها و پیشگیری از تعارضات به این گونه در مناطق مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: مناطقی که مورد تعارض خرس ها قرار می گیرند را مشخص می کنیم و بر روی آن مناطق تمرکز و راهکارهایی را برای مقابله با این مشکل ارائه می کنیم.

دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مشکل اصلی خرس قهوه ای در ایران تعارض با آن است،گفت: از مشکلات دیگر خرس های قهوه ای می توان به تصادفات جاده ای، تعارض محصولات کشاورزی ، تعارض به مردم ، دام ، طیور و باغداران اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برای سرشماری خرس های سیاه وقهوه ای نیازمند نیروهای عظیمی هستیم، افزود: ده استان کشور را به عنوان پایلوت برای سرشماری خرس ها انتخاب کرده ایم اما برای اجرای اینگونه برنامه ها ما نیازمند حمایت مالی و نیروی انسانی هستیم.

ولی زاده با بیان اینکه یکی از کارهای رفع و پیشگیری تعارضات خرس ها ایجاد بافرهای حفاظتی در مناطق مختلف است، اظهار کرد: برای جلوگیری از هجوم خرس ها به باغ ها و مرغداری ها برای رفع گرسنگی، بافرهای حفاظتی مثل درخت ها و گیاهانی که مورد تغذیه خرس است را گسترش داده ایم تا خرس ها برای تغذیه از این بافرها استفاده کنند.

وی ادامه داد: همه این فعالیت ها زمانی اجرایی می شود که از نظر بودجه مالی حمایت شویم.

دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیمه خرس قهوه ای در ایران اظهار کرد: مکاتباتی با تمام بیمه گذاران صورت گرفته است و درصورت موافقت در برنامه خود خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید