واکنش رئیس بانک مرکزی به ادعای کاندیداهای اصولگرا درباره توقف وام ازدواج

    کد خبر :16481

رئیس بانک مرکزی گفت:‌دولت دادن وام ازدواج را متوقف نکرده و عملکرد بانک مرکزی در زمینه مشخص است.

ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی درباره ادعای دو کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه دولت دادن وام ازدواج را متوقف کرده است، گفت: عملکرد شاخص نظام بانکی در رابطه با وام ازدواج و قرض‌الحسنه وام ازدواج کاملاً مشخص است. ما نه تنها پرداخت وام را متوقف نکردیم بلکه سال گذشته ما این وام را از سه میلیون به ۱۰ میلیون افزایش دادیم.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کردیم که با افزایش وام ازدواج صف آن نیز طولانی شود، گفت: بانک مرکزی این برآورد را کرد که با افزایش وام ازدواج تا سقف ۱۰ میلیون تومان صفی ایجاد خواهد شد و این پیش‌بینی نیز درست از آب درآمد. در حال حاضر این صف طولانی برای وام ازدواج وجود دارد. این بدان معنی نیست که ما دادن آن را متوقف کرده باشیم.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در نظام بانکی بعد از اینکه این قانون در مجلس تصویب شد همه خودمان را مکلف دانستیم که آن را اجرایی کنیم.

او یاد آور شد: سال ۹۵  در مقایسه با سال ۹۴ در حقیقت ما افزایش ۳۰۰ هزار نفری داشتیم که ۲۶.۶ درصد به تعداد کسانی که متقاضی درخواست وام بودند اضافه شده است.

سیف گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار پرونده در شرف تکمیل برای دریافت وام ازدواج است که به ۳۰۰ هزار نفری که در صف هستند اضافه خواهد شد که جمعاً ۴۷۰ هزار نفر می شوند. این در شرایطی است که در سال ۹۲ هشتصد هزار نفر در صف برای دریافت وام ازدواج بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید