خشکسالی ایران را تهدید می‌کند

    کد خبر :164650

وظیفه با بیان اینکه امسال باتوجه به بارش ها با خشکسالی مواجه هستیم، بیان کرد: باتوجه به برآوردهای اقلیمی، امسال از جمله سال های خشک در کشور است، بر اساس انعکاس مدل های اقلیمی برای شرایط بهاره، بارش کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

به گزارش افکارنیوز، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کمبود بارش در فصل پاییز اظهار کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک با بارش کم مواجه است، این موضوع نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام استان های ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بارش همیشه با نوساناتی مواجه بودیم و مساله خشکسالینیز از این مورد مستثنی نیست، افزود:مهمترین دلیل کمبود بارش در سال های اخیر تغییرات اقلیمی است.

وظیفه بیان کرد: طبق ارزیابی هایی که در گزارش پنجم APCP و گروه های بین المللی انجام گرفته، در مناطق کم بارش مانند ایران و مناطق بیابانی، تغییر اقلیم و گرمایش زمین علت اصلی کمبود بارش اعلام شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی های متعدد در سال های اخیر به خصوص امسال و در فصل پاییز موجب کاهش بارش‌ها شده است، ادامه داد: به جز چند استان شمالی کشور دیگر استان ها با کاهش و کمبود بارش مواجه بوده اند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بازگشت بارش ها در فصل زمستان به صورت نرمال خبر داد و گفت: با توجه به مدل های اقلیمی در چندماهه گذشته، انتظار می رود بارش ها در فصل زمستان به شرایط نرمال بازگردد.

وی با بیان اینکه امسال باتوجه به بارش ها با خشکسالی مواجه هستیم، بیان کرد: باتوجه به برآوردهای اقلیمی، امسال از جمله سال های خشک در کشور است، بر اساس انعکاس مدل های اقلیمی برای شرایط بهاره، بارش کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

وظیفه با اشاره به اینکه از نظر سازمان هواشناسی میزان بارش ها نسبت به سال های گذشته کمتر بوده است، گفت: با توجه به اینکه میزان بارش‌ها در زمستان نرمال پیش بینی شده است، اما بارش های سالانه کمتر از شرایط معمول است و در نتیجه از نظر هواشناسی با سالی خشک مواجه خواهیم بود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید