ذوالفقاری: داعش در آسیای میانه اقبالی ندارد

    کد خبر :164623

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که داعش بدنبال حضور در آسیای میانه است، گفت: این گروه تروریستی از چندی قبل چنین برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده است اما به دلیل عدم اقبال مردمی به نتیجه نمی رسد.

حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی سراسری فرماندهان پایگاه بسیج استانداری ها و سازمان های تابعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص تلاش داعش برای ساماندهی خود در آسیای میانه از جمله افغانستان پس از شکست در محور سوریه و عراق اظهارکرد: اعضای داعش از چند سال قبل برای ادامه حیات و بقای خودشان چنین برنامه‌ای را در نظر گرفتند.
وی افزود: اخیراً نیز به سراغ عملیاتی کردن آن حرکت می کنند و تا جایی که ما اطلاع داریم اقبالی به آنان در این مناطق نشده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: بعید می‌دانیم این گستردگی مورد نظرشان را اجرایی کنند چون زمینه اجتماعی و مردمی کمتری در این مناطق نسبت به این گروهک تروریستی وجود دارد.
ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره خرابکاری‌های اخیر عده‌ای وابسته به یک فرد فراری خارج از کشور در تهران که اقدام به آتش زدن درب‌های باشگاه پرسپولیس کردند، گفت: بیشتر افراد وابسته به این فرد بازداشت شده‌اند البته عدد آنها قابل توجه نیست.
به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: البته این افراد دستگیر شده اظهار پشیمانی کرده‌اند و‌ هیچ مبانی اعتقادی و فکری برای کارهای خود نداشتند.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: تعدادی از این افراد فریب خورده قبل از انجام خرابکاری بازداشت شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید