“شورانگیز” پرویز مشکاتیان با اجرای جدید منتشر شد

    کد خبر :16462

قطعه تصویری «شورانگیز» یکی از آثار جاودانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، با اجرای «پژمان سهامی» و «کریم ابراهیمی» به مناسبت شصت و سومین زادروز این هنرمند فقید منتشر شد.

اجرای جدید از قطعه «شورانگیز» با نوازندگی سنتور «پژمان سهامی» و تمبک «کریم ابراهیمی» به اجرا درآمده و همزمان با زاد روز آهنگساز و موسیقیدان ایرانی (پرویز مشکاتیان)، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پژمان سهامی (آهنگساز و نوازنده سنتور) درباره انتشار قطعه تصویری «شورانگیز» گفت: جریان‌سازی در هر عرصه‌ای توان و درونیات عجیبی می‌خواهد. به خصوص که در مجمعی دگم‌اندیش حاضر باشی و افراد، توان معاصرانه تو را در برابر آنچه دائم به آن عادت داده شده‌اند هیچ پندارند. حال آن که نوزایی تو، برون داشت همان سنتی است که دگم‌اندیشان صرفا کورکورانه، سالها عصا به دستش سپرده‌اند و جرأت چون و چرا در آن را در نهاد خود راه نداده‌اند. اما نهاد نواندیش همواره در آنچه دیگران به خورد می‌دهند جستجو می‌کند. زیر و رو را جستجو می‌کند، نه برای اینکه تنها گیری داده باشد، بلکه برای اینکه کم و کاستی در راه گذشته دیده است که با خوی روزگار حال، کمتر همراهی دارد. پس می‌خواند و می‌زند و می‌نوازد و زیر و بم بر کف دست می‌آورد، تا با اشراف بر آنچه گذشتگان گفته‌اند، راه و طرحی نو در اندازد. راهی که نسلی یا نسل‌هایی را راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این اثر تقدیم به هنرمندی است که خود، ابر مرد خود شد. یاد باد آن روزگاران… وقتی دلبرانه به نوازش دست‌هایش که با رقص عاشقانه‌اش با ساز درآمیخته شده بود خیره می‌ماندم، یادش بخیر، چه اعجازی داشت نگاهش، روحش با ترنم شورانگیز همین نت‌ها به جانم طلوع کرد و روحم سالهاست به شوق وی می‌تند در تنم. استاد مشکاتیان همیشه در اندیشه‌ام جادوانه است.

پژمان سهامی، کارشناس ارشد موسیقی، آهنگساز، نوازنده و مدرس سنتور و سرپرست گروه موسیقی «نو» است. وی تا به حال اجراهای متعددی را در سراسر کشور به همراه گروهش روی صحنه برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید