اسکن کف دست به یادآوری رمزعبور گوشی کمک می کند

    کد خبر :164501

سامسونگ حق امتیاز و پتنت اسکن کف دست کاربران را به منظور کمک به یادآوری رمز عبور و باز کردن قفل گوشی آنها را ثبت کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از وب سایت theverge، شرکت کره‌ای سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت معنوی پتنت و حق امتیاز جدیدی را به ثبت رسانده است که اطلاعات کف دست کاربر و دارنده گوشی را اسکن می کند و بدین وسیله به کاربری که رمز عبور گوشی خود را فراموش کرده، کمک می کند قفل گوشی خود را باز کنند.

این ویژگی جدید به طور قطع شبیه به قابلیت‌های کنونی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نظیر فناوری تشخیص چهره (فیس آیدی) و یا حسگر اثر انگشت (تاچ آیدی) نخواهد بود بلکه عملکرد آن بیشتر به منظور کمک به یادآوری رمز عبو و باز کردن قفل گوشی توسط کاربران است.

تصاویری که وب سایت سام موبایل منتشر کرده است حاکی از آن است که این قابلیت و فناوری جدید قادر است کف دست کاربر را اسکن کند و با نمونه ای که از پیش ذخیره کرده است، مطابقت دهد تا بدین وسیله با احراز هویت صاحب گوشی، قفل موبایل را باز کند.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت از چند مرحله تشخیص هویت تشکیل شده است؛ بدین معنا که در صورتی که کاربر خوابیده باشد و کسی بخواهد با استفاده از اسکن کف دست وی، قفل گوشی را باز کند، موفق نخواهد شد چرا که پس از این مرحله، واحد مرحله تشخیص چهره و فیس آی دی می شود تا چهره دارنده گوشی را تشخیص بدهد. بنابر این در صورتی که هم نمونه ذخیره شده با اسکن کف دست کاربر تطابق داشته باشد و هم چهره فرد را به همان صورتی که قبلا اسکن کرده بود، به همان صورت تشخیص دهد، سپس به شما کمک می کند که گذرواژه و رمز عبورتان چه بوده است.

هم اکنون با اضافه کردن فناوری جدید اسکن کف دست، این غول تکنولوژی کره ای به امنیت بالایی در محصولات خود دست خواهد یافت چرا که گوشی‌های خود را علاوه بر حسگر اثر انگشت، به فناوری هوشمند تشخیص چهره و رمز عبور به شکل گذرواژه و یا الگوی تصویری هم مجهز کرده است.

در اینجا باید گفت که این تنها یک پتنت است، بنابراین نمی‌توان به طور قطع مطمئن و در انتظار باشیم تا این فناوری و قابلیت جدید در گوشی‌های جدید سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد، اما چیزی که واضح و بدیهی بنظر می رسد ان است که سامسونگ در بخش تامین امنیت محصولات خود چه از لحاظ سخت افزاری چه از لحاظ نرم افزاری، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی کرده است و قصد دارد با بکارگیری فناوری های جدید بخصوص در زمینه هوش مصنوعی، امنیت گوشی‌های خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهد.

یکی از تصاویر منتشر شده، این گونه نشان می دهد که ممکن است قابلیت مذکور از ساعت های هوشمند سامسونگ نیز پشتیبانی کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید