پایداری شدید فلسطینیان به قدس مشکل پیش روی آمریکا برای انتقال سفارت خود است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹
    کد خبر :164402

عضو مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس دولت واشنگتن را درگیر مشکلات می‌کند.

دکتر”عبدالله عبدالله” عضو مجلس قانونگذاری فلسطین درباره تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس طی هفته جاری گفت: روزنامه و رسانه های ارتباط جمعی خبرهایی در این رابطه منتشر کرده اند اما تا کنون مقامات کاخ سفید بطور رسمی دراین باره حرفی نزده‌اند، البته کنگره آمریکا در سال 1995 طرحی را تصویب کرد که طی آن، قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و از دولت واشنگتن خواست تا سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند اما رئیس جمهورهای آمریکا براین باورند انتقال سفارت موضوعی نیست که در چارجوب وظایف کنگره قرار داشته باشد بلکه این موضوع مربوط به وزارت خارجه است لذا از سال 1995 به این طرف، رئیس جمهورهای آمریکا به کنگره نامه نوشته اند که شرایط کنونی برای انتقال سفارت به شهر قدس مناسب نیست.

نابودی روند صلح

عضو مجلس قانونگذاری فلسطین تصریح کرد: صهیونیست ها و طرفدارانشان خبر انتقال سفارت آمریکا به قدس را در رسانه ها منتشر ساختند. به هرحال، هر کشوری که در زمینه انتقال سفارتش به قدس شریف گام بردارد، روند صلح فلسطینان با تل آویو را نابود ساخته این درحالی است که آمریکا مدعی است در مسیر پایان دادن به درگیری های فلسطینیان با اسرئیلی ها گام بر می دارد.

مشکلات پیش روی واشنگتن

در گفتگو با تسنیم وی پایان گفت: مشکلات زیادی در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف وجود دارد. از جمله این مشکلات می توان به اجماع بین المللی اشاره کرد که قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین پذیرفته است. این اجماع مورد تائید سازمان مللل در سال 20012 قرار گرفت و هرگونه خدشه به این اجماع جهانی به معنای بیرون رفت از آن است. مشکل دیگر این است از زمانی که قطعنامه 181 تقیسم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1947 به تصویب رسید تاکنون هیچ دولتی در جهان از جمله آمریکا و انگلیس قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نشناخته‌اند. پایداری و موضع گیری شدید فلسطینیان و کشورهای اسلامی نسبت به قدس شریف از دیگرمشکلات پیش روی آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به این شهر مقدس است. فلسطینیان و مردمان کشورهای اسلامی به آرمان های قدس پایبندند و از مقدسات خود در این شهر دفاع می کنند لذا انتقال سفارت آمریکا به قدس دولت واشنگتن را درگیر با این مسائل و مشکلات می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید