حماس: به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آتش به‌پا می‌کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
    کد خبر :164399

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا در صورتی که عملی شود، موجب تحریک امت اسلامی و عربی شده و همچون جرقه‌های آتش بزرگی خواهد بود که دامنگیر دشمن صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عزت رشق در توئیتی خاطرنشان کرد که حرف و حدیث‌ها در مورد نزدیک بودن به‌رسمیت شناختن قدس به‌پایتختی رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، سیلی محکمی به تمامی کسانی است که دل به مذاکرات سازش با دشمن تحت نظارت آمریکا خوش کرده بودند، حال آنکه این کشور نه‌تنها هرگز در قبال مسئله فلسطین عدالت را رعایت نکرده است، بلکه همواره علناً جانبدار دولت‌های تندروی رژیم صهیونیستی بوده است.

رشق افزود که این اقدام آمریکایی اگر هم عملی شود، هیچ حقی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تغییری در وضعیت قدس و حقایق تاریخی موجود در این شهر به‌وجود بیاورد، بلکه قدس تا ابد اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و ملت فلسطین و امت اسلام تا آزادسازی کامل این شهر از آن دفاع می‌کنند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتد پرس روز جمعه به‌نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ درنظر دارد روز چهارشنبه آینده در سخنانی قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت بشناسد.

مسئولان آمریکایی تأکید کردند که احتمالاً ترامپ این بار هم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به وقت دیگری موکول کند اما به‌جای آن، این شهر را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت بشناسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید