دوشیدن کشورهای حاشیه خلیج فارس مهارت جدید آمریکاست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۵
    کد خبر :164365

یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در واکنش به قرارداد تسلیحاتی ۹ میلیارد دلاری بحرین با آمریکا، تاکید کرد که این قرار داد تنها با در نظر گرفتن مهارت و مبع در آمد جدید آمریکا در دوشیدن کشورهای حاشیه خلیج فارس قابل تفسیر است.

دکتر «راشد الراشد» یکی از فعالان سیاسی بحرین و از رهبران حزب العمل الاسلامی این کشور در مصاحبه با اقدامات رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را سیاسی کردن نیاز وی به خدمات پزشکی دانست و در این باره گفت: رژیم آل خلیفه با بیماری و وضعیت جسمی یکی از شاخص ترین چهره های ملت بحرین و مرد سالمندی که 80 سال سن دارد و نیازمند رسیدگی‌های پزشکی است سیاسی برخورد می کند. در حقیقت دولت بحرین از وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم بهره برداری سیاسی کرده و آن را وارد کشمکش های جاری کرده است تا بتواند به وسیله آن به مردم فشار وارد کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: آل خلیفه می خواهد با سوء استفاده از وضعیت جسمی شیخ از مردم اخاذی کرده و ملت بحرین را در مقابل ارائه خدمات پزشکی به شیخ عیسی قاسم مجبور به عقب نشینی از برخی خواسته هایش کند. اطلاع یافتیم که وضعیت جسمی شیخ وخیم است و زندگیش در معرض خطر قرار دارد، وی به دلیل شدت بیماری بخش زیادی از وزن خود را از دست داده است. هیچ یک از کارشناسان بین المللی که وضعیت بحرین را زیر نظر دارند گمان نمی کردند که رژیم آل خلیفه به این میزان از پستی برسد که نیاز این عالم ربانی و چهره نمادین بحرین به رسیدگی پزشکی و عمل جراحی را تبدیل به اهرم فشاری بر ملت بحرین کند.

او در بخش دیگری از سخنان توضیح داد: دولت با سیاسی کردن نیاز شیخ به مداوا می خواهد مردمی را که تنها به دنبال رسیدن به عدالت اجتماعی و در دست گرفتن سرنوشتشان هستند مجبور به عقب نشینی از خواسته هایشان کند. تمام انسان ها به طور طبیعی هنگامی که بیمار می شوند به پزشک مراجعه می کنند اما همین مسئله ساده به دلیل رفتار های آل خلیفه در بحرین تبدیل به یک برگه سیاسی و اهرم فشار برای باج گرفتن از ملت شده است.

دکتر راشد الراشد به موضوع سفر ولیعهد بحرین به آمریکا و امضای قرارداد تسلیحاتی 9 میلیون دلاری نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که رقم کسری بودجه کشور به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد خبر قرارداد 9 میلیارد دلاری ولی عهد با آمریکا برایمان تعجب برانگیز است. معارضان سیاسی این سوال را مطرح می کنند که اگر مبالغ میلیاردی اینچنینی در بودجه کشور وجود دارد چرا اعلام نمی شود و چرا دارایی های کشور شفاف سازی نمی شوند. مسئله دیگر این است که اگر کشور تا این میزان ثروتمند است چرا مرحله جدید ریاضت اقتصادی اعلام شد و مالیات های سنگینی از مردم گرفته می شود.

وی ادامه داد: سوال دیگری که مطرح می شود این است که دولت و کشور کوچکی همچون بحرین چه نیازی به جنگنده های F-16 دارد، رژیم آل خلیفه بدون پشتیبانی انگلیس و آمریکا حتی توانایی استفاده از این جنگنده ها را ندارد. می توانیم بگوییم قرارداد خرید جنگنده های آمریکایی تنها با اصطلاح، دوشیدن کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان مهارت و منبع در آمد جدید آمریکا، قابل تفسیر است.

این فعال بحرین در ادامه خاطر نشان کرد: جنگنده هایی که به بحرین ارسال می شوند توسط پایگاه های آمریکایی در این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت، عملیات این جنگنده ها از جنبه سیاسی وابسته به تصمیم گیری های آمریکا، و از نظر فنی نیز وابسته به کارشناسان آمریکایی هستند و آمریکایی ها باید آنها را راه اندازی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در این عملیات دوشیدن جدید آمریکایی ها موفق شدند با اموال ملت های عرب زبان حاشیه خلیج فارس چندین جنگنده خریداری کرده و به پایگاه های خود ارسال کنند. همچنین هزینه های نگهداری و راه اندازی این جنگنده ها نیز از منبع داریی های ملت بحرین، به آمریکا که خود تنها استفاده کننده از آنها خواهد بود پرداخت می شود. بحرین نه در زمینه حمله به کشورهای دیگر و نه برای دفاع از خود نمی تواند از این جنگنده ها استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید