مدیرعامل جدید می تواند سایپا را با نگاه صادرات محور متحول کند

    کد خبر :164210

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: مدیرعامل جدید سایپا با توجه به سابقه حضور در ایران‌خودرو و تجربه مدیران موجود در سایپا می‌تواند با یک نگاه صادرات محور این مجموعه خودروسازی را متحول کرد.

به گزارش سایپا نیوز به نقل از خانه ملت؛ سیدجواد حسینی‌کیا درخصوص تغییرات مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: با توجه به سابقه حضور و فعالیت آقای جهرودی در ایران‌خودرو و تجربه مدیران موجود در سایپا مدیریت جدید می‌تواند با یک نگاه صادرات محور سایپا را متحول کرد.

سایپا ظرفیت خروج از شرایط سخت موجود را دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همانگونه که ایران‌خودرو از یک شرایط ورشکستگی نجات پیدا کرد و توانست یک بخشی از مجموعه خود را به‌روزرسانی کند، سایپا نیز می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد یک گام به جلو بردارد، گفت: تا زمانی که خودرو تولیدی کشور صادرات محور نباشد شرایط تغییر نمی‌کند.

تعلق حداکثر 5 درصد از در آمدهای سایپا به بخش تحقیق و توسعه ضرورت دارد

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه 4 تا 5 درصد از درآمد سایپا باید به بخش تحقیق و توسعه آن تعلق پیدا کند، ادامه داد: عملکرد ضعیف در حوزه تحقیق و توسعه باعث بروز مشکلات در این سال‌ها بوده و در این مجموعه بر روی یک خودرو که از حیث کیفی، ظاهری و پلت فرم شتابی به پیشرفت سایپا بدهد کار نشده است.

تغییر مدیریت می‌تواند یک گام به سمت جلو باشد

وی با بیان اینکه امیدواریم با انجام برخی اقدامات شاهد جهش خوبی در مسیر حرکتی سایپا باشیم، تصریح کرد: گردش و تغییر مدیریت می‌تواند یک گام به سمت جلو باشد، زمانی که یک مدیر تمام توان خود را برای پیش‌برد اهداف استفاده می‌کند به وجود یک نیروی جوان و جایگزین نیاز است.

ظرفیت تولید یک خودرو صادرات محور در سایپا وجود دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه آیا سایپا می‌تواند با تولید یک محصول صادراتی در بازارهای منظقه حرفی برای گفتن داشته باشد، خاطرنشان کرد: حوزه پژوهش اگر کار خود را در بخش تحقیق و توسعه به‌خوبی انجام دهد می‌تواند یک خودرو صادرات محور در خاورمیانه داشته باشد و این ظرفیت وجود دارد اما به دلیل کم‌کاری به آن دست پیدا نکرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید