اعلام فراخوان جایزه مصطفی (ص) به بیش از هزار دانشمند جهان اسلام

    کد خبر :164206

دبیر کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) گفت: برای دومین دوره این جایزه به ۳۶۳ موسسه و مرکز علمی و هزار و ۶۲۲ دانشمند فراخوان اعلام کردیم.
دکتر حسن ظهور در مراسم اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) که در تالار وحدت در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به منظور توسعه شبکه علمی و پویایی تعاملات بین المللی ایجاد شده است.

وی افزود: این بنیاد به ۳۶۳ موسسه و سازمان علمی و هزار و ۶۲۲ دانشمند جهان اسلام برای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) فراخوان اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: هزار و ۲۴۱ اثر از ۳۱ کشور تا دی ماه ۱۳۹۵ به دبیرخانه جایزه مصطفی از سوی دانشمندان جهان اسلام ارسال شد.

به گفته ظهور، در نهایت ۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند که بعد از ارزیابی آثار این دانشمندان ۲ اثر از دو دانشمند در مرداد ۹۶ انتخاب شدند.

وی گفت: دکتر سامی ارول گلنبی دانشمند ترکیه ای در حوزه فناوری اطلاعات و پروفسور امین شکراللهی از بخش عمومی جایزه در بخش فناوری اطلاعات به عنوان برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۷ انتحاب شدند.

به گزارش مهر، وی گفت: پروفسور گلنبی به دلیل اثر ارائه مدل و روش های ارزیابی شبکه کامپیوتری گلنبه ای و پروفسور امین شکراللهی به دلیل اختراع کدهای رپتور برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید