چه خبر از آینده؟/نسل بعدی تلفن همراه را بشناسید!

    کد خبر :163782

درحال حاضر گوشی‌های هوشمند به نوعی حکم یک دستگاه همه کاره را دارند که می‌توان با آن به گشت و‌گذار در اینترنت پرداخت، بازی کرد، موسیقی گوش کرد، عکس انداخت و بسیار امکانات دیگر. اما این اختراع سودمند و کاربردی بشر تا دهه آینده، چه تغییراتی خواهد کرد؟

به گزارش افکارنیوز، تجارت گوشی تلفن همراه یکی از صنعت هایی که روند رو به رشد بسیار سریعی دارد. در گذشته نه چندان دور، تنها انتظار ما از گوشی همراه خود تلفن زدن و پیام های متنی بود. اما در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری در این صنعت به وقوع پیوسته است و شاهد گوشی های پیشرفته با امکانات بسیار هستیم. برای مثال smart phone ها دسترسی و ارتباط با انواع رسانه های ارتباط جمعی، GPS و ویدئو کنفرانس و … را به راحتی امکان پذیر کرده اند.

چه خبر از آینده؟

ما چه انتظاری از نسل بعدی دستگاه تلفن که در ده سال آینده در اختیار ما قرار خواهد گرفت داریم؟ برخی از ویژگی های که در یک گوشی تلفن همراه وجود خواهد داشت عبارتند از صفحه نمایش OLED و افزایش انعطاف پذیری.
در این گزارش از طرح های ذهنی دستگاه های تلفن همراه را برای شما به نمایش گذاشته ایم که در آینده ای نه چندا دور شاهد تولید و عرضه آن به بازار خواهیم بود.

۱- تلفن همراهی که بدون باطری کار می کند

شاید وقتی شارژ گوشی تان تمام می شود و مجبور هستید که چند ساعت صبر کنید تا گوشی تان مجدد شارژ شود حسابی کلافه شوید شاید آرزو کرده اید که کاش گوشیم نیازی به باتری نداشت. امروزه با پیشرفت های گسترده ای که در زمینه ی باطری گوشی های هوشمند انجام شده شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد گوشی های هوشمندی باشیم که دیگر احتیاج به شارژ کردن نباشد و بتواند قدرت خود را از نور یا سیگنال های رادیویی موجود در محیط تأمین کند.

۲- حسگرهای پیشرفته

قفل تلفن‌های هوشمند امروزه را می‌توان با اثر انگشت باز کرد و اسکنرهای عنبیه هنوز در حاشیه قرار دارند – اما چیزهای بیشتری هم وجود دارد. تلفن‌های آینده می‌توانند شما را از روی آهنگ صدا، نحوه تایپ کردن یا حتی روش راه رفتنتان تشخیص دهند و پین کدها را از دور خارج می‌کند.
همچنین دوست داریم حسگرهای بیشتری را هم ببینیم (که البته داده‌ها را به صورت شخصی نگه داری کنند و از آن‌ها محافظت کنند). فرض کنید تلفن هوشمندی دارید که می‌داند شما چه احساسی دارید یا مثلاً می‌تواند نشانه‌های هوای سرد را از قبل تشخیص دهد و یا تلفنی که می‌تواند بر اساس چیزی که در طول روز می‌خورید به شما یک عصرانه سالم و متعادل پیشنهاد دهد. شاید در آینده یکی از این گوشی ها در دستان شما باشد.

۳- استفاده از گوشی های تلفن همراه به عنوان پروژکتور

تبلت و گوشی هوشمند وسیله های در دسترس و مناسبی برای مشاهده فیلم و عکس در هر جایی خارج از منزل هستند؛ اما وقتی که در منزل هستید و می خواهید فیلم یا عکس هایتان را به صورت دسته جمعی تماشا کنید و یا در محل کار هستید و می خواهد فایل های گوشیتان را با همکاران به بحث بگذارید با مشکل کوچک بودن صفحه نمایش گوشیتان روبه رو می شوید. شاید در آینده ای نه چندان دور بتوانید از گوشی های هوشمند خود به عنوان پروژکتور استفاده کنید و اطلاعات گوشی خود را بر روی دیوار یا پرده نمایش دهید.

۴- صفحه نمایش انعطاف پذیر

احساس می‌کنم مدت‌ها منتظر صفحات انعطاف‌پذیری بودم که به واقعیت تبدیل شود، آخرین گل سرسبد سامسونگ با گوشه‌های خمیده نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانیم در روند کلی بازار ببینیم. انتظار داریم تا چند سال دیگر بتوان گوشی های هوشمندی را ببینیم که بتوانیم آن ها را تا و خم کرد و با توجه به نیاز کاربر و بدون توجه به اینکه در حال انجام چه کاری بودند به روش‌های مختلف بتوان آن‌ها را مچاله و کوچک کرد.

۵- تلفن های هوشمند سه بعدی

علیرغم اینکه صفحه نمایش گوشی های امروزه دارای رزولوشن فوق العاده بالایی هستند و تجربه لذت بخشی به کاربران آن می دهد اما تکنولوژی آن ها تا حد زیادی تخت و دو بعدی باقی مانده است و کاربران برای استفاده از فیلم ها و تصاویر سه بعدی مجبور به استفاده از نمایشگرهای 3 بعدی با عینک مخصوص هستند اما با تحقیقاتی که دانشمندان عرضه گوشی در حال انجام آن هستند شاید در آینده نه چندان دور شاهد گوشی هایی 3 بعدی باشیم که برای استفاده از آن مجبور به استفاده از عینک مخصوص نیز نباشیم.

۶-تلفن های چوبی

به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور مواد پلاستیکی و فسیلی تشکیل دهند گوشی های هوشمند جای خود را به مواد طبیعی مانند چوب بدهند و بتوانیم گوشی های هوشمند چوبی در دست بگیریم که تمام قابلیت های گوشی های هوشمند امروزه را دارند و مواد آن هیچ ضررو زیانی برای طبیعت نداشته باشند.

در نظر داشته باشید که اینها انتظارات ما از دستگاه های چند سال آینده هستند و واقعاً پیش گویی آینده بدون اطلاع داشتن از تکنولوژی های عملیاتی، امکان پذیر نیست. بیایید منتظر باشیم تا ببینیم دستگاه های آینده، چه چیزهای جدیدی در حوزه طراحی و سرویس ها برای ما خواهند داشت، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با پیشرفت روز افزون صنعت گوشی های هوشمند و اضافه شدن فن آوری های جدید به آن باید ببینیم آیا این کالا باعث وابستگی روز افزون کاربران تلفن های هوشمند با آن می شود یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید