برای مبارزه با جریان‌های تندرو باید به ریشه‌های فرهنگی توجه کرد

    کد خبر :163713

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار هیات میهمان از کنگره چین گفت: برای مبارزه با جریان های فکری تندرو باید به ریشه های فرهنگی توجه کرد

علی لاریجانی، عصر شنبه در دیدار «چن یوآن» معاون کنفرانس مشورتی سیاسی کنگره خلق چین و هیأت همراه اظهار داشت: تاریخ همکاری میان کشور چین و ایران سابقه طولانی دارد و حتی در دوران تحریم هم دو کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند و اکنون شرایط بسیار مناسب تری برای گسترش همکاری های میان دو کشور فراهم است.

وی با اشاره به عقبه فرهنگی تروریست ها، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این جریانات فکری تندرو باید به ریشه های فرهنگی آنها توجه داشت و با این ریشه ها مبارزه کرد وگرنه آنها دوباره از جای دیگر متولد خواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: با توجه به همکاری هایی که از گذشته میان دو کشور برقرار بوده ضروری است که سطح این روابط ارتقا یابد و ما آمادگی داریم تا در حوزه های حمل و نقل ریلی و جاده ای بالاخص باتوجه به تاکیدات رئیس جمهور محترم چین بر گسترش راه ابریشم جهت افزایش همکاری های تجاری، راه ریلی از شرق به غرب را به انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: انرژی های پاک، سرمایه گذاری در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های پاک و محیط زیست از جمله بخش هایی است که می توان در آن سرمایه گذاری های مشترک انجام داد.

رئیس قوه مقننه در پایان سطح روابط پارلمانی را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما در ایران نظر واحدی داریم که با چین واحد همکاری های مستمر داشته داشته باشیم.

چن یوآن: چین با تغییر رفتار امریکا درخصوص توافق هسته ای کاملا مخالف است

به گزارش مهر،در ادامه این دیدار «چن یوآن» معاون کنفرانس مشورتی سیاسی کنگره خلق چین گفت: دو کشور ایران و چین رابطه دیرینه دوستی با یکدیگر دارند و ما احترام زیادی برای فرهنگ و تاریخ بزرگ ایران قائل هستیم.

وی افزود: به نمایندگی از طرف رئیس کمیته دائمی خلق چین و رئیس کنفرانس مشورتی خلق چین سلام و آرزوهای خوب آنها را برای شما به همراه دارم. از قدیم الایام تعاملات میان دو کشور در سطح بالایی قرار داشته و انتظار هم این است که در زمینه های اقتصادی، تجاری، انسانی و سرمایه گذاری تحرکات بیشتری داشته باشیم.

«چن یوآن» خاطرنشان کرد: کشور چین وارد عصر جدید سوسیالیسم شده است، کشورسوسیالیستی قدرتمند که متمدن، هماهنگ و زیباست و در آن مردم خواهان زندگی بهتر با سرنوشت مشترک جهت توسعه چین هستند.

وی تصریح کرد: ما دو کشور در خیلی از نقاط منافع مشترکی داریم و علاقه مندیم تا در حوزه های تجاری و فاینانس بیشتر با یکدیگر همکاری داشته باشیم. همچنین تعاملات خود را در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی های پاک گسترش دهیم.

معاون کنفرانس مشورتی سیاسی کنگره خلق چین اظهار داشت: کنفرانس ملی مشورتی سیاسی خلق چین که یکی از بالاترین دستگاه ها در چین می باشد، وظیفه اش همکاری و مشورت سیاسی، نظارت دموکراتیک و بحث در امور سیاست های اولویت دار است و ما علاقه مندیم تا با مسئولان جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسایل مورد توجه دو کشور مشورت و رایزنی داشته باشیم.

وی افزود: همانگونه که اطلاع دارید روسای کارگروه رآکتور آب سنگین اراک دو کشور امریکا و چین هستند اما امریکا متاسفانه برخوردش درخصوص توافق هسته ای تغییر کرد و چین با این تغییر رفتار کاملا مخالف است و ما با همکاری کشورهای دیگر این پروژه را پیش خواهیم برد.

«چن یوآن» با اشاره به سیاست های غلط امریکا، تصریح کرد: امریکا برای ایران و چین و بسیاری از کشورها مسأله سازی می کند و ما باید با درایت راه حلی برای آنها پیدا کنیم. امریکا می خواهد توازن مجدد آسیا – پاسفیک را به توازن به نفع قدرت نظامی خود تغییر دهد تا تمام کشورهای دنیا زیر نظر قدرت نظامی خودش باشد و این امر محالی است.

وی تصریح کرد: ما در حد توان خود با تروریسم مبارزه می کنیم و آمادگی داریم تا درصحنه بین المللی همکاری های خود را در این مورد گسترش دهیم و ریشه این نیروهای تندرو را از بین ببریم زیرا آنها امنیت کشورها وصلح و آرامش را به خطر انداخته اند.

«چن یوآن» گفت: ما خیلی خشنودیم که در عراق و سوریه تروریست ها شکست خوردند و حال زمان آن است که امریکا متوجه این مسأله شود که نابسامانی در مناطق مختلف به ضرر خود آنها هم خواهد بود.

معاون کنفرانس مشورتی سیاسی کنگره خلق چین یادآور شد: کشور ایران ناظر سازمان همکاری های شانگهای است و تاکنون نقش مثبتی را ایفا کرده است و ما امیدواریم که در آینده حتی نقش پررنگ تری داشته باشد زیرا ما باید امنیت و ثبات را حفظ کنیم و این امر به نفع همه کشورهای جهان است.

وی در پایان بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید