سالار عقیلی و عمل به قولی که در خندوانه داده بود

    کد خبر :163647

سالار عقیلی گفت: در برنامه خندوانه گفته بودم حاضرم کنسرت رایگان برای افرادی اجرا کنم که به هر دلیلی نمی توانند به کنسرت بیایند.

به گزارش افکارنیوز، مراسم رونمایی از آلبوم سالار عقیلی با عنوان «جان سرگردان» با حضور سالار عقیلی، خواننده و عوامل تولید این آلبوم موسیقی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قطعه ای از آلبوم «جان سرگردان» پخش شد. پس از آن سالار عقیلی در خصوص این آلبوم گفت: «جان سرگردان»، اثر مشترکی است که حدود 3 سال پیش آن را ضبط کردیم و همین طور مانده بود تا اینکه امروز رونمایی شد.

وی افزود: قبلا در کار موسیقی بسیار فعال بودم. برخی ایراد می گرفتند که چرا هر سال 4 سی دی در بازار موسیقی عرضه می کنم. آن ها اطلاع نداشتند که کار سخت بود و گاهی مجوز یک اثر یک سال بعد از تولید آن و مجوز آلبوم دیگر 4 تا 6 ماه بعد صادر می شد. در نتیجه چند اثر با هم در طول سال منتشر می شد. از نظر من باید هر سال یک یا دو سی دی از یک هنرمند منتشر شود.

خواننده آلبوم «جان سرگردان» با اشاره به اینکه این آلبوم اثر مشترکی از من و جمشید صفرزاده از نوازندگان چیره دست است، اظهار داشت: چندین اثر را در خدمت آقای صفرزاده بودم؛ کار قبلی «گوران عشق» بود که آهنگسازیش را بر عهده داشتند. یار و یاور من در تمام کنسرت ها علیرضا دریایی است که تنظیمش را دوست دارم.

این خواننده موسیقی سنتی افزود: امیدوارم آلبوم «جان سرگردان» مورد قبول و پسند شما سروران و هنردوستان قرار بگیرد. متاسفانه امروزه دیگر چیزی به نام سی دی و تکثیر آثار هنرمندان وجود ندارد و به مرور از بین خواهد رفت.

عقیلی ادامه داد: تمام سی دی هایی را که هنرمندان تولید می کنند، تهیه و آن را به عنوان آرشیو نگه داری کنید. تاکنون موسیقی پاپ در قالب آلبوم منتشر نکرده ام و تمام آلبوم هایم موسیقی سنتی است. در برنامه خندوانه اعلام کرده بودم حاضرم در یک استادیوم کنسرت رایگان برای تمام دوستداران سالار عقیلی اجرا کنم که به هر دلیلی نمی توانند به کنسرت بیایند. هماهنگی آن بسیار سخت است. دوست داریم این اتفاق بیفتد.

در ادامه مراسم، جمشید صفرزاده، آهنگساز آلبوم جان سرگردان در خصوص این آلبوم گفت: اشعار این مجموعه اثر هوشنگ ابتهاج، یک تصنیف از نوذر پرنگ و یک تصنیف از مولانا است و این آلبوم در مایه دشتی کار شده است. اگر می خواهیم چراغ موسیقی روشن بماند، فرهنگسازی کنیم و سی دی ها را به صورت اورجینال تهیه کنیم و دانلود غیرقانونی نکنیم.

در این مراسم، علیرضا دریایی، تنظیم کننده آلبوم جان سرگردان نیز گفت: در ابتدا قرار بود یکی از آهنگ ها را برای من بفرستند و من گوش بدهم و همانجا کار را ضبط کنیم. در نهایت موافقت کردند خودم کار را از ابتدا تا انتها بنویسم. ضمن اینکه سعی کردم که کار را بسیار شلوغ و پیچیده نکنم تا شعر و ملودی در بهترین صورت ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید