فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست:

۳ هزار محیط بان در سطح کشور فعالیت دارند

    کد خبر :163539

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۳۰۰۰ محیط بان در سطح کشور فعالیت دارند البته حفظ محیط زیست با توجه به پراکندگی شهرها و مناطق با این تعداد محیط بان قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا جمشید محبت خانی امروزدر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در حوزه محیط زیست اظهارکرد: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع اقتصاد سبز تاکید دارند لذا ما باید این مهم را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه آب در کشور فرهنگ‌سازی صورت نگیرد طی سال‌های آتی دچار بحران خواهیم شد، گفت: محیط زیست کشور را باید مدیریت کنیم و به سمت احیا و تحقق ۸۰ میلیون نفر محیط بان در کشور حرکت کنیم.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان از دیگر اهداف سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهارکرد: اگر مردم در حوزه محیط زیست نقش بپذیرند و احساس دغدغه کنند، بقای بشریت دیگر تهدید نخواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید در حوزه مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در راستای احیا و حفظ محیط زیست برنامه طراحی کنیم، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی جزء برترین و موفق‌ترین ادارات در سطح کشور است. با توجه به موفقیت بسیار بالای استان خراسان جنوبی در حوزه محیط زیست احتمالا در آینده فرمانده یگان حفاظت استان‌های کشور را به مدت ۱۰ روز جهت آموزش به استان خراسان جنوبی اعزام می‌کنیم.

محبت خانی با اشاره به اینکه ۱۲۰ محیط بان در راستای مبارزه با متخلفان محیط زیست در کشور به شهادت رسیده‌اند، یادآورشد: اقدامات خوبی در حوزه ایمنی همچون جلیقه های ضد گلوله برای محیط بانان تا پایان سال جاری در نظر انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید