برجام را سند و تعهد ملی می‌دانم

    کد خبر :16346

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست خارجی کشور گفت که علی رغم تمامی انتقادات موجود از سوی متخصصان و دلسوزان به برجام آن را سند و تعهد ملی می دانیم.

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگویی که عصر یکشنبه از رادیو معارف پخش شد، اظهار کرد: می‌خواهم از واقعیاتی سخن گفتم که دو گروه از آن خوششان نمی آید. برخی از مسئولان دولتی امروز شاید علاقه ای به شنیدن این موضوع را ندارند و بخشی از افراد تافته جدا بافته از مردم نیز نمی‌خواهند این صحبتها را بشنوند. البته که اینها افرادی بسیار محدود و به تعبیر من کمتر از ۴ درصد جامعه هستند.

وی ادامه داد: امروز مردم ما در مسائل اجتماعی به خصوص رسیدگی به آسیب های اجتماعی در حاشیه هستند. در حوزه مسائل سیاسی نیز اگر مردم در صحنه هم هستند آن به صورت مقطعی بوده و از همه مهم تر اینکه درحوزه اقتصاد مردم را از گردونه مسائل اقتصادی اخراج کردند. درصحنه فرهنگ کنار زده هستند و فرصت مناسب برای بروز احساسات و ظرفیت های خود نمی بینند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت که ده درصد جمعیت ما دارای فقر مطلق هستند آن‌ها برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالش اند اگر بگوییم آن‌ها گرسنه می خوابند حرف گزافی نگفته ایم. آن هم در شرایطی که کشور ما ثروتمند است و ذخایر زیادی هم داریم. به طور نمونه امروز در بعد انرژی های فسیلی اعم از گاز و نفت، رتبه اول را در جهان داریم. از طرف دیگر کشورمان مملو از جوانان تحصیل کرده و نیروی فعال است که آن‌ها ظرفیت بزرگ منابع انسانی ما به شمار می آیند. متاسفانه در این شرایط مردم کم درآمد و فقیر هستند.

قالیباف ادامه داد: دولت مردم قول حمایت از محرومان و فقرا را داده و آن‌ها دوباره به زندگی شان برگردند. قول دادیم یارانه بیشتری به این قشر محروم و کم درآمد پرداخت شود تا آن‌ها بتوانند حداقل زندگی خود را اداره کنند و شرمنده خانواده خودشان نشوند.

وی با بیان اینکه دادن وعده ایجاد ۵ میلیون شغل برای ریشه کن کردن تمامی مشکلاتی همچون اعتیاد، فقر، رکود و گرانی است گفت:‌ اگر جوانان شغل داشته باشند این مشکلات نیز به وجود نمی آید. ما قول می‌دهیم جلوی قاچاقچیان حرفه‌ای و دلالانی که بدون هیچ فعالیت و تلاشی بیشترین سهم و سود را از دسترنج کشاوران و تولید کنندگان در امر کشاورزی را می برند، بگیریم؛ حال اینکه کشاورزان تولید کنندگان اصلی هستند ولی تبدیل به مقروضین به بانک ها شده اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز از واردات چی هایی نام می بریم که مزاحم تولید هستند. آن‌ها سرباز بیگانگانند و طبیعتا علاقه ای به شنیدن این حرف ها ندارند. علت اصلی اختلاف طبقاتی و فاصله فقیر و غنی در کشور ما این است که این ۴ درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت ما نداده اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وعده ایجاد سامانه کارانه گفت: جوانان ما به دلایلی همچون رکود، تعطیلی کارخانه ها  بیکار شده اند که ما می خواهیم به آن‌ها تا زمانی که کار پیدا کنند کارانه ۲۵۰ هزار تومانی بدهیم و از طریق این سامانه آن‌ها را به محیط‌های کاری معرفی می‌کنیم.

قالیباف با تاکید بر لزوم تحول اساسی در مالیات گفت: در حال حاضر مالیات به دقت از ۹۶ درصد مردم گرفته می‌شود اما از ۴ درصد باقی مانده که بیشترین سود و بهره را می برند مالیاتی گرفته نمی شود و نام و نشانی از آن‌ها نیست. همچنین ما قول افزایش درآمد را درکشور می دهیم تا سطح رفاه، ‌آرامش و آسایش مردم به صورت عمومی افزایش یابد.

وی برداشت تبعیض بین بازنشستگان را از دیگر تحولات دولت مردم عنوان و اظهار کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند که به فرهنگیان و معلمان توجه ویژه ای کند. دولت مردم این را وظیفه خود می داند که در حوزه آموزش عدالت آموزش و فرصت های برابر را برای همه مردم فراهم کند.

به گفته قالیباف دولت مردم برنامه جدی  برای توجه به محیط زیست، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، توجه به ریزگردها دارد.

وی خطاب به مردم گفت: شما در ۲۹ اردیبهشت تصمیم می گیرید که  وضعیت موجود یعنی ادامه بیکاری، آسیب های اجتماعی و رکود ادامه پیدا کند یا اینکه وضعیت تغییر پیدا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت:‌بعد از اینکه برای ایجاد ۵ میلیون شغل صحبت کردم گفتم که چنین چیزی امکان پذیر نیست اما با نگاهی به رشد جمعیتی کشور می بینید که اکنون تعداد جوانان چقدر زیاد است. ما متعهدیم ۵ میلیون شغل را در طول خدمت خود با کمک کارآفرینان، مردم و صنعت گرایان ایجاد کنیم که این موضوع دربرنامه ششم هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود گفت: اگر جلوی قاچاق گرفته می‌شود قطعا چند صد هزار شغل ایجاد می‌شود. همچنین در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن به صورت مستقیم، ۲۰۰ هزار شغل و غیرمستقیم ۴۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود. قادریم با سرمایه و تکنولوژی داخلی، ۸ میلیون تن به ظرفیت به پتروشیمی اضافه کنیم که این به معنای ایجاد یک میلیون و ۶۰۰ هزارشغل مستقیم و بیش از ۳ میلیون شغل غیرمستقیم است.

قالیباف توجه به صنایع کوچک، حوزه IT، بازار داخلی را از دیگر موارد مورد لزوم و مورد توجه در دولت مردم دانست و گفت: دولت مردم برای مبارزه با ۴ درصد  و مقابله با واردات مضر و غیرضروری است البته ما معتقد به واردات اولیه مورد نیاز کارخانجات و فناوری هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه واردات به تسبیح، ‌مهر و سجاده و حتی چوب بستنی هم کشیده است گفت:‌این ظلم به ملت است. البته وقتی می خواهیم با این ۴ درصد مبارزه کنیم می فهمم که آن‌ها قدرت، پارتی، پول، حوزه نفوذ، حاشیه امنیت و رسانه دارند. آن‌ها اهل تهمت زدن هستند و قدرت تخریب دارند. نمونه آن را در انتشار عکس دخترخانمی در مجلس عروسی دیدید، عروسی مجللی که آن را به نام دختر قالیباف زدند. در روز اولی که پا به خدمت برای مردم گذ اشتم جان خودرا به دست گرفته و به میدان جنگ رفتم. امروز هم اگر لازم باشد آبروی خودمان را می دهیم و در مقابل این ۴ درصد زالو صف که خون ۹۶ درصد مردم را می مکند محکم می ایستیم.

به گزارش ایسنا قالیباف با اشاره به وعده افزایش یارانه، گفت: دولت در حالی میگوید که نمی توان یارانه را افزایش دهد که هزینه جاری دولت در ابتدا ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بود اما در سال ۹۵ به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید پس چطور هزینه دولت می‌شود سه برابر شود اما یارانه نمی شود؟ پاسخ ما این است که چون مدیریت این دولت مدیریت مربوط به ۶۰ سال قبل است، مدیریت شما برای نسل دوم است که قطعا با مدیریت نسل چهارمی می‌شود این کارها را کرد. به جای شعار باید کار کرد و به جای حرف باید عمل کرد. پس مردم در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید و انتخاب کنید بین ادامه روند دولت فعلی که معتقد است که نمی شود، ‌نداریم و نمی توانیم با دولت مردم که معتقد است می‌شود، ‌داریم و می توانیم.

وی  با اشاره به عملکردش در متروی تهران گفت: در شرایطی که در طول ۲۰ سال با همه حمایت ها ۷۰ کیلومتر مترو ساخته شد اما در ده سال گذشته و در دوره بنده ۲۳۰ کیلومتر ساخته شد و امروز ۳۰۰ کیلومتر مترو داریم و هشت خط مترو تمام شده اند. ما بزرگراه امام علی (ع) را ساختیم. تونل ها و برج میلاد و یکسری مدارس و مجموعه های ورزشی را ساختیم. همه می گفتند نمی شود ولی ما توانستیم.

وی افزود: چندین سال قرار است راه آهن غرب کشور ساخته شود اما اتفاقی نیفتاده. اتوبان تهران – شمال به قصه تاریخی تبدیل شده. ما در این مدیریت در حوزه های اجتماعی نیز دچار چالش هایی شده ایم که نمونه های آن در طلاق، حاشیه نشینی، ا فسردگی و اعتیاد دید. اینها بحران اقتصادی را به حوزه اجتماعی سرایت دادند که اگرعمیق شود غیرقابل جبران است.

وی ابراز عقیده کرد: امروز خانواده‌ها بعضا در معرض فروپاشی هستند که اگر خانواده آسیب دید دولت نیز خواهد ریخت. در کشوری که کلیه فروشی وسیله ا مرارمعاش جامعه و خانواده می‌شود نمی تواند جلوی دین فروشی را گرفت. در کشوری که جوان بیکارو ناامید باشد جوان مومن و دین دار ساخته نمی شود اما ما در دولت مردم به وسیله خود مردم اقتصاد کشور را نجات می دهیم چون این ظرفیت در کشور وجود دارد اما با این مدیریت بسته و رانتی این موضوع امکان پذیر نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌رئیس دولت گفته این مشکلات را چهل سال و بعضا تا صد سال هم حل نمی شود اما آقای روحانی این مردم صبر ایوب و عمر حضرت نوح را ندارند باید با مدیریت جدید و روش های نوین اجرای پروژه‌ها را در همه زمینه‌ها به بهترین نحو انجام دادکه دولت مردم برای همه اینها برنامه دارد و مصمم است در اولین اقدام و به صورت اورژانسی به قشر آسیب پذیر، محروم و کم درآمد رسیدگی کند و برای آن‌ها یارانه را افزایش دهد.

وی توجه به زنان سرپرست خانوار و خانواده های معلولان را به عنوان اولویت مهم و کارویژه دولت مردم دانست و گفت: ما به دنبال اصلا ح نظام بانکی هستیم چون اکنون سرمایه بانک ها توسط ۹۶ درصد تامین می‌شود اما وام به همان ۴ درصد داده می‌شود. این ۴ درصد چند صد هزار میلیارد تومان وام می گیرند اما یک تولید کننده در مسیر وام می ماند و یا به خاطر جریمه‌ها دچار ورشکستگی می‌شود.

قالیباف با اشاره به موضوع سیاست خارجی گفت:‌ سیاست خارجی ما باید اصلاح و در راه تلاش توسعه کشور و بازاریابی کالای ایران اولویت اولش باشد. البته حتما برجام موجود با همه انتقاداتی که متخصصان و دلسوزان دارند به عنوان یک سند و تعهدات ملی است. ما ضمن تشکر از زحمات دولتمردان این موضوع را مطرح می‌کنیم که چرا فقط موضوع دولت برجام شده است. برجام چه تاثیری در زندگی ما داشت. چرا ما تعهدات را اجرا کردیم و آن‌ها اجرا نکردند. باید تلاش کنیم حق مردم را گرفته تاآنها از فرصت از دست رفته استفاده کنند.

وی افزود: مردم گلایه دارند که چرا دولت همه کارها را تعطیل کرد و همه چیزش شد برجام؟ چرا برجام تنها فرصت بزرگی برای فروش کالاهای خارجی به ایران شد و برای تولید داخل نشد؟ البته دولت قبول دارد که به بخش عمده‌ای از وعده هایش عمل نکرده است. ما توقع نداریم این جمله گفته شود که توانستیم با برجام سایه جنگ را از کشور دور کنیم که این حرف منصفانه‌ای نیست. مردم در این باره از سربازان، امیران، سرداران و قهرمانانشان و افرادی همچون قاسم سلیمانی شهدای دفاع، ‌شهدای مدافع حرم و شهید همدانی ها و شهید نظری ها و شهدای دیگر قدردان هستند که آرامش و امنیت را در کشور برقرار کردند؛ آن هم در شرایطی که آن‌هایی که تروریست‌ها را پرورش دادند در کشور خودشان هم ناامنی دارند پس این را نگویید که ما سایه جنگ را از کشور دور کرده ایم.

وی در پایان گفت:‌ دشمن اصلی امروز ما فقر، بیکاری، رکود است که با همت جوانان با این دشمن مبارزه می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید