رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تشریح کرد

تعطیلی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد در مرز هشدار

    کد خبر :163384

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر اعتبارات لازم برای مراکز ماده 16 تامین نشود، باید منتظر تعطیلی این مراکز باشیم.

به گزارش ایسنا، فرید براتی‌سده صبح امروز در مراسم آشنایی با مؤلفه‌های اجتماع درمان‌مدار اعتیاد ، با اشاره به نقش بهزیستی در کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور اظهار کرد:‌ نیروهای بهزیستی در این حادثه از همان ساعات اولیه وقوع با تمام توان برای کمک به آسیب دیدگان حاضر شدند.

وی با اشاره به اعزام خودروهای آفروید از البرز به مناطق زلزله زده ادامه داد: بهزیستی البرز با حضور در مناطق صعب‌العبور خدمات خوبی را به مردم ارائه کرد.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دیگر خدمات بهزیستی البرز در این مناطق افزود: اعزام افراد به‌منظور آشپزی برای مردم به این مناطق ازجمله اقدامات دیگر بهزیستی البرز بود که در این راستا آشپزخانه‌ای راه‌اندازی شد.

این مسئول توضیح داد:‌ علاوه بر این، البرز پایه‌گذار ارسال اولین کانکس به مناطق زلزله‌زده به مددجویان و مردم نیازمند بود. بهزیستی واگذاری کانکس به مردم و مددجویان در این مناطق را به‌سرعت در دستور کار قرارداد و اجرایی کرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: در مجموع بهزیستی البرز در کمک‌رسانی و مددرسانی کارنامه خوبی را به نام خود به ثبت رساند و از این لحاظ استان سرآمدی بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه افزود: کارگاه امروز یکی از اولین کارگاه‌هایی است که بعد از مدت ‌زمان طولانی تشکیل شده است. بدون شک تعلل بیش از پنج ساله در مورد موضوعی با این اهمیت و در خصوص کارکنان بخش (TC) قابل‌قبول نیست.

براتی سده با تأکید بر اینکه (TC) اقدامی است که توسط بهزیستی آغاز و ادامه پیداکرده است، ادامه داد: ناتوانی دستگاه و سیستم مدیریت در ساماندهی مراکز ماده ۱۶ و اعلام مواردی مبنی بر این‌که تنها پنج درصد از این افراد درمان می‌شوند به معتادان و جامعه سرایت پیدا می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: بدون شک این امر سبب خواهد شد معتادان رغبت و علاقه چندانی به درمان نداشته باشند.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه درمان‌های طولانی‌مدتی چون TC اثرگذاری خوبی خواهد داشت، افزود: ۲۹ مرکز در ۳۰ استان کشور فعال است، امیدواریم این روند درمانی در قالب بیمه برده شود.

وی افزود: امیدوارم با پیگیری و تخصیص اعتبار مناسب تعداد این مراکز در کشور افزایش یابد. مراکز TC می‌تواند به‌عنوان قلب اقدامات بهزیستی برای بهبودیافتگان باشد. به زودی شاهد راه اندازی دو مرکز آموزش TC در کشور خواهیم بود.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب مراکز ماده 16 توضیح داد:‌ در بحث ماده ۱۶ تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم اما متأسفانه تنها هستیم و همچنان وعده‌های مالی محقق نشده است. در این راستا تنها ۵۰ درصد اعتبارات توسط ستاد پرداخت‌شده و اگر اعتبار لازم تخصیص پیدا نکند این مراکز به تعطیلی کشانده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید