کدخدایی: شورای نگهبان سیاسی نیست که رایزنی سیاسی کند / در حوزه انتخابات، آمادگی گفت‌وگو داریم

    کد خبر :163381

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان از هرگونه گفت‌وگو و صحبت در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند، گفت: پیشنهاد برخی از چهره‌ها در قالب رایزنی سیاسی مطرح شده بود که باید بگویم شورای نگهبان سیاسی نیست که رایزنی سیاسی کند، اما در حوزه قانون اگر انتقاد و پیشنهادی باشد استقبال می‌کند.

به گزارش انتخاب، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت، گفت: در یکی دو هفته گذشته حادثه تاسف‌بار زلزله در غرب کشور اتفاق افتاده است که این حادثه را به بازماندگان و خسارت‌دیدگان این حادثه تسلیت می‌گویم و امیدواریم مقامات و مسئولین مرتبط با این مسائل تلاش کنند آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس، مرد مجلس، روز مجلس را به همه نمایندگان مجلس تبریک گفت و افزود: همچنین امروز سالروز تاسیس منشور و میثاق مردم یعنی قانون اساسی است که آن را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه در تحقق اهداف قانون اساسی گام برداریم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب خواستار گفت‌وگو با شورای نگهبان بوده‌اند و عقیده داشتند در مورد عضو زرتشتی شورای شهر یزد اگر تعامل با شورای نگهبان وجود داشت موضوع اینقدر حساس نمی شد، چقدر با این نظر موافق هستید، گفت: شورای نگهبان از هرگونه گفت‌وگو و صحبت با عزیزان در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و همچنین از پیشنهاد مردم، اصحاب رسانه، سیاسیون و … استقبال می‌کنیم و حتی خواهش می‌کنیم مردم همچنان نظرات خود را برای ما ارسال کنند. پیشنهادات و انتقادات مردم موجب خشنودی ما می‌شود.

کدخدایی افزود: اما نکته‌ای که در خصوص خواسته این افراد مطرح شده بود در قالب رایزنی سیاسی بود که باید عرض کنم شورای نگهبان سیاسی نیست که رایزنی سیاسی کند، اما در حوزه قانون اگر انتقاد و پیشنهادی باشد از آن استقبال می‌کند. پژوهشکده شورای نگهبان در حوزه قوانین و مصوبات فعال است. همچنین در حوزه انتخابات هم شورای نگهبان آمادگی گفت‌وگو دارد، اما این امر حمل بر لابی سیاسی و رایزنی سیاسی نباشد زیرا از شأن شورای نگهبان دور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید