جهانگیری در همایش ستاد اقوام و مذاهب:

ما به هیچ وجه نمی توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم

    کد خبر :16331

اسحاق جهانگیری تصریح کرد که ما به هیچ وجه نمی توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در همایش ستاد اقوام و مذاهب روحانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که خداوند عنایت کرد تا در جمع با شکوه شما خواهران و برادران عزیز شرکت کنم، ما در پی ادامه مسیر توسعه کشور مسیر اصلاحات را بر گزیدیم .

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل سو مدیریت و بی تدبیری ها خسارتی به کشور وارد شد .

جهانگیری تصریح کرد:من در مناظره قبل اشاره کردم که چرا دوستان ناراحت می شوند که ما به دولت قبل اشاره می کنیم، دیدیم که چهره ی دولت قبل هم در اظهارات این کاندیداها دیده می شود.

وی ادامه داد:صدها میلیارد دلار منابع این کشور از بین رفت، تعداد شغلی که ایجاد شد صفر است، سفره زندگی مردم کم شد، فضای بین المللی بدی ایجاد شد، ایرانی در دنیا به نقطه ای رسید که به دلیل شناسنامه ایرانی اجازه بازکردن حساب بانکی به او نمی دادند، این ظلم بود.

جهانگیری افزود: تلاش زیادی شد که آوار برداری انجام شود، مسیر صحیح توسعه کشور هموار شود، ما به فضل الهی در یک گفت‌وگوی فشرده به برجام رسیدیم ،راه توسعه و تعامل با دنیا را هموار کردیم.

وی سپس اظهار کرد:مقامات ارشد خارجی یکی پس از دیگری برای گفت و گو با مقامات ایران صف کشیدند. فضای اقتصادی کشور به فضای آرامی تبدیل شد، دیگر تغییرات لحظه ای از بین رفت، آینده برای فعالین اقتصادی روشن شد، فضای سیاسی دوستانه شد، دیگر با تمام اختلاف نظرهای سیاسی با هم دشمن نیستند.

جهانگیری همچنین گفت: دیگر قوم های ایرانی مناطق امن ایرانی هستند ، کسی امنیتی نگاهشان نمی‌کند. ما به هیچ وجه نمی توانیم به مرزهای خودمان با عنوان تهدید نگاه کنیم. چه اشکالی دارد که مرز نشین های ما با همسایگان در تردد باشند، باید ارتباط داشته باشند، اگربه اینده ایران فکر می کنیم باید به توسعه فکر می کنیم و راه توسعه را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد:شعیه و اهل سنت رنگین کمانی را تشکیل می دهند، بدون هم ناقص هستند، ما باب ها را برای اهل سنت باز کردیم که تا پیش از آن بسته بود.ما در دولت یازدهم با اهل سنت در تعامل بودیم، برای اولین بار سفیر اهل سنت انتخاب کردیم، ما فرماندار اهل سنت و زن انتخاب کردیم.

جهانگیری ادامه داد: در اداره کشور و وزارت کشور در پست قسمت های سیاسی از برادران و خواهران اهل استفاده کردیم.

جهانگیری در ادامه این سخنرانی گفت:هفته گذشته اقای مولوی عبدالحمید و شورای راهبردی اهل تسنن با من گفت‌وگو کردند و من به آن ها اطمینان دادم دولت ایستاده تا حقوق شهروندی و اصول قانون اساسی را کامل اجرا کند. باید جوان های مختلف وارد عرصه شوند.
وی سپس گفت: من در این چهارسال بیش از پنج بار به چابهار سفر کردم. بهترین فرصت ها را خداوند به این عزیزان داده است. شما جوان ها به صحنه بیایید، ما نباید بگذاریم مردم غصه معیشت داشته باشند.

جهانگیری همچنین یادآور شد:همه اقوام با هم برادر هستند و هیچ قومی بر دیگری ارجحیت ندارد،عده ای دنبال برگشتن به گذشته هستند و وعده های بی جا می دهند، نباید گول وعده آنها را خورد.

وی ادامه داد:باید همه ملت ایران به صحنه انتخابات بیایند، در حالی که شرایط منطقه ما حساس است و هر آن ممکن است اتفاقی بیافتد ملت ایران با حضور خود همه توطئه ها را نقش بر آب می‌کنند و راه امید را استمرار می بخشند.

جهانگیری در پایان گفت:همه با هم باید کمک کنیم.خواسته رهبری، نخبگان و ملت این است که انتخابات پرشور و با شکوهی داشته باشیم. ما به شما اطمینان می دهیم مسیر رشد و توسعه برای ایران و همه اقوام و مذاهب با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید