بن‌بست تاج و کی‌روش در کاخ کرملین/ پای غرامت ۷ میلیاردی در میان است

  • ورزشی
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶
    کد خبر :163282

اتفاقات رخ داده در کاخ کرملین بین سرمربی تیم ملی و مهدی تاج از سر باز شدن یک زخمی کهنه خبر می دهد و اینکه این راه ناهموار همکاری آیا تا جام جهانی تداوم پیدا می‌کند یا خیر.
فقط کافی بود در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ایران در یکی گروه های مرگبار قرار بگیرد تا چهره های واقعی خود را نمایان کند. کاملا قابل حدس بود در لحظه ای که نام ایران در گروه B قرار گرفت و دوربین مستقر در سالن قرعه کشی برای لحظاتی روی چهره کارلوس کی‌روش زوم کرد لبخند غم انگیز اما محترمانه این مرد پرتغالی قابل پیش بینی بود.

کی‌روش در دو سال اخیر به شکل وحشتناکی در تمامی مصاحبه ها و کنایه ها و طعنه هایش فریاد زده که نمی خواهد صرف حضور در جام جهانی ایران در مسکو باشد و این بار باید هدف صعود به دور دوم باشد اما او فکرش را هم نمی کرد در گروهی قرار گیرد که دو پای مدعی داشته باشد. ‌آن هم چه تیم هایی. یکی تیم ملی کشور خودش با ستاره اعجوبه اش رونالدو و تیم دیگر اسپانیایی که مدعی قهرمانی در جام است. البته از نام مراکش هم نباید بی تفاوت گذشت بی شک آنها روی کاغذ از ایران قوی تر هستند.شاکله اصلی تیم ملی مراکش شامل بازیکنانی است که در اروپا بازی می کنند.

بی شک مرد پرتغالی در یک لحظه باور صعود ایران به مرحله بعد در جام جهانی را ناشدنی تصور کرد اما او در مصاحبه با رسانه های بیگانه غرور خود را حفظ کرد و برخلاف موج ناامیدانه و و توام با لودگی در ایران خیلی مردانه و جنتلمنانه سینه سپر کرد. تا اینجای ماجرا هیچ مشکلی نبود اما مشکل آنجایی شد که وقتی از او در مورد شرایط حضور ایران در جام جهانی سوال پرسیده شد ناگهان کی‌روش آن چهره ای که نباید را از خود نشان داد.

صحبت های او مبنی بر اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون ایران از من خواسته تا از رئیس جمهور کمک بخواهم تیری بود بر پیکره پرطمطراق فدراسیون فوتبال ایران و سرباز شدن یک زخم کهنه.

کارلوس کی‌روش گویی که با گارد و موضع نسبت به تصمیمات فدراسیون ایران پا به مسکو گذاشت و این موضع را در قبال خبرنگاران ایرانی طوری نشان داد که دیگر این بار فدراسیون فوتبال نتوانست تاب بیاورد و در نامه ای محرمانه و به سرعت کی‌روش را بابت عدم مصاحبه با خبرنگاران ایرانی ۵۰ هزار دلار جریمه نقدی کرد تا مرد پرتغالی شمشیر خود را از رو ببندد و اگر تا دیروز به صورت لفافه و کنایه حرف‌هایش را به گوش مهدی تاج می رساند این بار خیلی علنی و شفاف نشان دهد که با او و فدراسیونش مشکل دارد.

کی‌روش خیلی بی پروا اعلام کرده اگر فدراسیون ایران من را نمی خواهد اخراجم کند و مربی که با ‌آنها هماهنگی دارد را بیاورد. این همه آشفتگی البته بعد از مشخص شدن قرعه ایران در جام جهانی تا حدودی قابل درک است. کی‌روش هیچگاه به کم بودن قانع نیست و وقتی او امکانات موجود را با رفتارهایی که چندان باب میلش نیست می بیند مشخص است که تاب نمی ‌آورد. کی‌روش از روز گذشته دست به کار شده و از فیس بوک خود گرفته تا مصاحبه با رسانه های بین المللی مدام برای نکات تاکید میکند و این یعنی یک جنگ علنی. نامه تهدیدآمیز والبته محرمانه و فشار قرعه کشی سخت برای ایران همه و همه کی‌روش را بر آن داشته تا تیر آخر را از چله رها کند.

او حتی به خلف وعده رئیس جمهوری ایران و معاون اولش هم اعتراض کرده تا پای رئیس جمهوری ایران به کرملین هم باز شود و تنها کشوری در مراسم قرعه کشی باشیم که نارضایتی از امکانات و خلف وعده دولتی ها به تیم ملی ایران بحث اولش باشد.

کی‌روش در انتقادهای پنهانی‌اش پا را فراتر هم گذاشته و می گوید چطور دولت می تواند برای تیم های استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی میلیاردی هزینه کرده تا مشکلات آنها رفع شود اما برای تیم ملی نمی توانند هزینه کنند؟ البته شاید آنهایی که به کی‌روش این مشاوره ها را می دهند این توضیح را هم به او می دادند که ماجرای تیم های ایرانی کمتر از منافع ملی نبود و اتفاقا دقیقا پای منافع ملی و آبروی فوتبال ایران میان بود.

اما ماجراهای کی‌روش و فدراسیون ایران برای فسخ قرارداد به همین راحتی نخواهد بود. اگر فدراسیون فوتبال بخواهد یک طرفه اقدام به فسخ قرارداد کند باید مبلغی در حدود ۷ میلیارد و نیم به این مربی پرداخت کند و اگر بالعکس این کی‌روش باشد که خواهان فسخ قرارداد یک طرفه باشد او باید این پول را به فدراسیون ایران بدهد. کی‌روش البته نشان داده در مباحث مالی بسیار کاربلد است و مربی نیست که بخواهد به این راحتی تاوان بدهد و برود و از سویی فدراسیون فوتبال هم این قدر جیبش خالی هست که نتواند این پول را فراهم کند و تازه هزینه ای هم برای جذب مربی جدید داشته باشد. این وسط همه چیز به پول ختم شده است.

به گزارش فارس، نکته ای که حتی کی‌روش هم در مصاحبه با آس اسپانیا به زیرکی به آن اشاره کرده و گفته زمان ‌آن رسیده که موش از دست گربه قرار کند. اینکه منظور کی‌روش چیست کاملا دو پهلو است. آیا منظور از موش خودش است یا ایران؟! به نظر می رسد پول کلانی که وسط است باعث شده تا دو طرف همدیگر را تا اینجای کار تحمل کنند اما به نظر می رسد این مقاومت و بردباری های اجباری دیگر قابل تحمل نیست و شاید هر آن خبرهای جدیدی از تیم ملی برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید