سوبارو ایسنت ، شاسی بلند 3 ردیفه ژاپنی در لس آنجلس معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶
    کد خبر :163274

سوبارو ایسنت (Subaru Ascent) شاسی بلند 3 ردیفه جدید شرکت سوبارو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد. مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت آن را در ادامه مشاهده کنید.

شرکت خودروسازی سوبارو سرانجام پس از رونمایی از دو کانسپت، از خودرو شاسی بلند 3 ردیفه جدید خود با نام ایسنت در نمایشگاه لس آنجلس پرده برداری کرد. این خودرو در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول ساخت شرکت سوبارو است که می‌تواند تا 8 سرنشین را در خود جای دهد.

به گزارش گجت نیوز این شرکت برای نخستین بار مدل ایسنت را ماه آوریل به عنوان یک طرح مفهومی معرفی کرد،‌ حال با کنار هم گذاشتن تصاویر آن با مدل تولیدی شاهد شباهت بسیار زیادشان با یکدیگر هستیم. در قسمت جلویی، جلوپنجره مشبک شش ضلعی به کار رفته است که دور آن را یک قاب کرومی تشکیل داده است. به اعتقاد کارشناسان، در این خودرو المان‌هایی به ارث برده از مدل فورستر یافت می‌شود تا سوبارو ایسنت را مدل بزرگ‌تر این محصول بدانیم.
مشخصات فنی

سوباره از پلتفرم ویرایش شده‌ و جدید خود بر روی این خودرو شاسی بلند 3 ردیفه استفاده کرده است که در حال حاضر شاهد حضور آن بر روی محصول‌هایی نظیر ایمپرزا و کراس ترک نیز هستیم. پلتفرم جدید سوباره دارای اتصالات محکمی است که سر و صدا و ارتعاشات داخل کابین را به خوبی کاهش می‌دهد. فاصله محوری سوبارو ایسنت 2.89 متر است و از طول 5 متری برخوردار است.

سوبارو در زیر کاپوت این خودروی 8 نفره از یک پیشرانه 2.4 لیتری جدید استفاده کرده است. این پیشرانه تزریق مستقیم توربوشارژ،‌ قادر به تولید 260 اسب بخار انرژی و گشتاور 375 نیوتن‌متر است. همچنین نیروی تولید شده توسط این موتور قدرتمند نیز از طریق یک گیربکس CVT همراه با حالت شبیه سازی شده دستی 8 سرعته، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. به گفته‌ی شرکت سازنده، خودرو سوبارو ایسنت می‌تواند با یک باک پر تا 800 کیلومتر را بپیماید و تا حداکثر وزن 2.260 تن را نیز یدک بکشد.
کابین داخلی

همانطور که گفته شد این خودرو سه ردیفه و قادر به پذیرایی از 8 نفر است، اما اگر نیازی به صندلی‌های پرتعداد داخل کابین ندارید شما می‌توانید ستاپ‌های مختلف صندلی‌ها را به صورت سفارشی تعیین کنید؛‌ به طور مثال می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را به صورت خلبانی انتخاب کرد. بنابراین بدون نیاز به هرگونه هزینه اضافی می‌توانید تعداد صندلی‌های خودرو را به هفت نفر کاهش دهید. در این خودرو همچنین هشت درگاه USB همراه با خروجی برق 120 ولت و 19 نگه دارنده‌ی لیوان نیز برای سرنشینان تعبیه شده است.

عرضه سوبارو ایسنت در 4 تیپ

سوبارو ایسنت قرار است در 4 تیپ مختلف پایه، پریمیوم، لیمیتد و تورینگ روانه بازار شود. در مدل پایه امکانات مناسبی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار دهنده حرکت در میان خطوط، نمایشگر 6.5 اینچی چند رسانه‌ای مجهز به اندروید اتو و اپل کار پلی، رینگ‌های 18 اینچی،‌ باربند ریلی روی سقف و همچنین تهویه مطبوع خودکار سه منطقه‌ای به چشم می‌خورد.

اما در مدل پریمیوم همراه با یک نمایشگر بزرگ‌تر 8 اینچی و کلیه امکانات مدل پایه، آپشن های دیگری نظیر هشداردهنده ترافیک عقب، مودم روتر وای فای داخلی، گرم کن آینه‌های جانبی، سیستم تشخیص نقاط کور و ترمز دنده عقب خودکار نیز به خودروی شما اضافه خواهد شد. در تیپ لیمیتد، ما می‌توانیم تودوزی چرم، رینگ‌های بزرگ‌تر 20 اینچی، لاستیک‌های مناسب برای چهار فصل و سیستم ورود بدون کلید را در اختیار داشته باشید. و در نهایت تیپ تورینگ شامل تجهیزاتی نظیر تریم کرومی داخلی، کابین به مراتب لوکس‌تر همراه با سیستم صوتی با کیفیت هارمن کاردون با 14 بلندگوی قدرتمند می‌شود.
قیمت و زمان عرضه

سوبارو قرار است شاسی بلند 8 نفره خودش را در اوایل تابستان سال آینده میلادی، با قیمت پایه 30 هزار دلاری روانه‌ی بازار کند. هنوز مشخص نیست که آیا این اتومبیل وارد بازار کشورمان خواهد شد یا خیر!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید