برج دوم فناوری دانشگاه امیرکبیر ایجاد می شود

    کد خبر :163193

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برج دوم فناوری دانشگاه را راه اندازی کنیم.
به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی در مراسم تکریم و معرفی مدیر جدید مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در زمستان ۹۳، ۱۳ واحد فناور در این مرکز فعال بود اما در حال حاضر حدود ۷۰ شرکت در این مرکز فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم اکوسیستم نوآوری را دراین مرکز ایجاد کنیم، عنوان کرد: توانستیم ساختمان این مرکز را به شکلی در بیاوریم که آمادگی مرکز نوآوری را داشته باشد که حمایت های دانشگاه و معاونت علمی و فناوری در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در این مسیر از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کردیم که دانشگاه کمتر در سازمان های رسمی از آن استفاده کرده است.

حسینی تودشکی با بیان اینکه اکوسیستم مرکز نوآوری و فناوری شامل بخش های مرکز رشد، پیش رشد، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده کسب و کار است، گفت: این مجموعه را در ۳ عرصه تقویت کنیم.

به گفته وی، امیدواریم در سال های آینده از شرکت ها حمایت کنیم یا اینکه صندوقی در دانشگاه ایجاد کنیم که بتواند با حمایت مالی شرایط را برای شرکت ها فراهم کند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ضروری است تعامل با سرمایه گذار را توسعه دهیم، عنوان کرد: حرکتی را شروع کردیم و آن ترویج فرهنگ نوآوری در دانشگاه و درگیر کردن بدنه دانشگاه به این فرهنگ است که این موضوع با دو تا سه دانشکده شروع شده و قابل ارتقا خواهد بود.

حسینی تودشکی ادامه داد: دانشکده های مهندسی کامپیوتر، مهندسی دریا (در بندرعباس) و مهندسی پزشکی (در برج فناوری ابن سینا) مجموعه نوآوری تخصصی را راه اندازی کرده اند.

وی تاکید کرد: این پتاسیل از نظر فضا در دانشکده های مهندسی برق، مکانیک، نساجی و غیره وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه بنا داریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برج دوم دانشگاه را راه اندازی کنیم، گفت: وجود واحد های تحقیق و توسعه در مراکز نوآوری می تواند شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را توسعه دهد.

حسینی تودشکی اظهار داشت: زمینه های فعالیت و کسب و کار، تعریف پروژه های جدید در این مراکز به واسطه واحد های تحقیق و توسعه رونق می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید