سرمایه گذاری بیش از پنج میلیون دلاری یک چینی در نی ریز فارس

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۲۸
    کد خبر :16318

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: برای راه اندازی مجتمع فرآوری و کنسانتره کرومیت در شهرک صنعتی تنگ حنا در شهرستان نی ریز از توابع استان فارس، یک سرمایه گذار چینی بیش از پنج میلیون و 200 هزار دلار در این شهرک سرمایه گذاری کرد.به گزارش دریافتی یکشنبه بازتاب از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، مهران خاکساری افزود: حدود 11 هزار مترمربع زمین در شهرک یاد شده به ‘یانک شو ئدرن’ سرمایه گذار چینی واگذار و عملیات ساخت این مجتمع با مشارکت سرمایه گذار ایرانی هم اینک آغاز شده است.
وی، با اشاره به اینکه این سرمایه گذار خارجی از مدرن ترین تجهیزات فرآوری در این مجتمع استفاده خواهد کرد، بیان داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا 6ماه آینده فاز نخست این مجتمع به بهره برداری خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: با بهره برداری از مجتمع فرآوری و کنسانتره کرومیت در شهرک صنعتی تنگ حنا نی ریز، روزانه ظرفیت فرآوری بیش از 400 تن سنگ معدن کرومیت و تولید 100 تن کنسانتره ایجاد می شود.
خاکساری، میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح را 30 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: شهرک صنعتی تنگ حنا دارای 50 هکتار مساحت است و تا کنون در این شهرک صنعتی 20 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی منعقد شده است.
او گفت: هم اکنون هفت واحد تولیدی با اشتغالزایی 174 نفر در این شهرک صنعتی فعال است.
خاکساری در بخش دیگری از مطالب خود با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاران خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس و فراهم بودن زیرساخت ها در این استان، افزود: از تمام ظرفیت های قانونی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران استفاده می شود.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید