رئیس پلیس فتا تهران: دستگیری فردی که با تغییر چهره از دوستش اخاذی می کرد

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۲۵
    کد خبر :16313

رئیس پلیس فتا تهران گفت: فردی که به دلیل حسادت و اختلاف با دوستش با تغییر چهره از وی اخاذی می کرد ، شناسایی و دستگیر شد.به گزارش روز یکشنبه بازتاب از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه یک زن با مراجعه به پلیس اظهارداشت شخصی ناشناس ازطریق یک « آیدی» دریکی از شبکه‌های اجتماعی با فریب ایشان، فیلمی از وی تهیه کرده است، افزود: این شخص پس از فیلم برداری این زن را تهدید به انتشار فیلم در فضای مجازی کرده است.
وی اظهارکرد: با اقدامات انجام شده و مستندات ارائه شده مشخص شد متهم که از دوستان نزدیک وی بوده به دلیل مشکل فیزیکی و از روی حسادت به شاکی طی ترفندی با استفاده ازکلاه گیس وتغییر چهره‌، خود را به عنوان پسرمعرفی و با فریب وی اقدام به اخذ تعدادی عکس و فیلم برهنه از نامبرده کرده است.
سرهنگ کاکوان ادامه داد: پس ازمدتی به انگیزه برهم زدن آرامش زندگی وی اقدام به ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها برای همسرش کرده است.
وی گفت: متهم با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس شناسایی و پس از اخذ دستورقضایی به این پلیس دلالت و به بزه خود معترف و انگیزه‌اش را حسادت و اختلاف با شاکیه عنوان کرد.
به گفته سرهنگ کاکوان، پرونده طی گزارشی به همراه متهم به دادسرا ارسال و برای وی قرار صادر شد.
رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه ارسال عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران اشتباه است، گفت: این امر می‌تواند زمینه‌های اخاذی و هتک حیثیت را برای مجرمان حرفه‌ای به وجود آورد.
وی خانواده را رکن اساسی جامعه خواند وافزود: لذا برای حفظ خانواده ازهرگونه تهدید درفضای مجازی باید بدانیم مجرمین نیز در این فضا در کمین افراد بوده و پس از اخذ تصاویر و مطالب خصوصی شما اقدام به تهدید خواهند نمود پس برای حفظ خانواده از انتشار هرگونه عکس و یا فیلم خصوصی در این فضا پرهیز کنیم.
سرهنگ کاکوان گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید