جراحی شکستگی لگن سالمندان را نباید به تاخیر انداخت

    کد خبر :163036

پزشکان کانادایی تاکید کردند افراد مسنی که دچار شکستگی لگن شده‌اند باید در سریع‌ترین زمان ممکن تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، متخصصان کانادایی در یک بررسی توصیه کردند جراحی شکستگی لگن در افراد مسن را نباید به تاخیر انداخت زیرا ممکن است موجب مشکلات تهدیدکننده جدی دیگری برای آنان شود.

انجام جراحی در ظرف ۲۴ ساعت پس از وقوع شکستگی لگن خطر مرگ و میر ناشی از این عارضه را کاهش می‌دهد. همچنین این اقدام به موقع، خطر بروز مشکلاتی از قبیل ذات‌الریه، حمله قلبی و بسته شدن رگ‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته متخصصان کانادایی این خطرات پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان شکستگی افزایش پیدا می‌کند.

در این بررسی متخصصان کانادایی برای مشاهده تاثیر تاخیر در انجام جراحی شکستگی لگن در بزرگسالان به مطالعه روی ۴۲ هزار بیمار پرداختند که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تحت جراحی شکستگی لگن قرار گرفته بودند. میانگین سنی بیماران ۸۰ سال بوده است.

متخصصان این بیماران را بر اساس اینکه در چه مدت زمانی پس از شکستگی لگن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، مقایسه کردند. در مجموع آشکار شد که حدود ۱۲ درصد بیماران در مدت یک ماه پس از جراحی فوت کرده‌اند.

به گزارش هلث دی نیوز، با این حال بیمارانی که در ظرف ۲۴ ساعت پس از شکستگی، تحت جراحی استخوان لگن قرار گرفته‌ بودند ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر فوت بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید