اتحاد سران اروپا و آفریقا برای مقابله با قاچاق انسان در لیبی

    کد خبر :162689

سران اتحادیه اروپا و کشورهای آفریقایی برای مبارزه با قاچاق انسان در لیبی با یکدیگر متحد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از مهاجران آفریقایی در ادوگاه‌های سراسر لیبی بازداشت و رها شده‌اند و تعداد زیادی از آنها در شرایط سختی زندگی می‌کنند. هم‌اکنون کشورهای اروپایی و آفریقایی به منظور یافتن راه‌حلی بلندمدت برای رفع این بحران در حال همکاری با یکدیگر هستند.

در تلاشی تازه برای مقابله با قاچاق انسان از این کشور آفریقای شمالی، سران اروپایی و آفریقایی در نشستی بر سر تخلیه فوری ۳۸۰۰ مهاجر سرگردان در لیبی به توافق رسیدند.

در همین رابطه رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خطاب به خبرنگاران گفت: ما به همراه اتحادیه اروپا و سازمان ملل توافق کرده‌ایم که یک گروه ضربت را به قصد بازگرداندن دست‌کم ۳۸۰۰ نفر از این مهاجران به کشورهای خود تشکیل دهیم.

او گفت که تقریبا ۷۰۰ هزار مهاجر آفریقایی در لیبی حضور دارند و بسیاری از آنها قربانی خشونت شده‌اند و حتی به عنوان برده به فروش می‌رسند.

او همچنین تاکید کرد که طی یک ماموریت تجسس یک اردوگاه مهاجران در طرابلس کشف شد که هزاران نفر از ساکنین آن در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کردند.

این مقام رسمی افزود: با این حال دولت لیبی اعلام کرده که مشکل به همین یک اردوگاه ختم نمی‌شود بلکه در مجموع ۴۲ اردوگاه وجود دارد. قطعا تعداد اردوگاه‌ها بیشتر است و تخمین زده شده که بین ۴۰۰ الی ۷۰۰ هزار مهاجر آفریقایی در لیبی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد که اتحادیه آفریقا با مشارکت اتحادیه اروپا و سازمان ملل قصد پیدا کردن راه‌حلی موثر برای مشکل مهاجرت دارد. در این اجلاس دو روزه در آبیجان، پایتخت اقتصادی ساحل عاج، بیش از ۸۰ کشور از اتحادیه آفریقا و اروپا حضور پیدا کردند.

این اجلاس در میان افشاگری‌های اخیر مطبوعات و رسانه‌ها درباره تجارت برده در لیبی شکل گرفت؛ خبری که مردم جهان را شوکه کرد و جامعه بین‌المللی را بر آن داشت تا خواستار اقدام فوری و تحت فشار گذاشتن دولت لیبی برای افزایش تلاش‌های خود به منظور مقابله با قاچاق انسان شود. لیبی یکی از کشورهای اصلی برای ترانزیت مهاجران است.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل، ۹۰ درصد از مهاجران که از دریای مدیترانه به سمت اروپا می‌آیند از لیبی مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، جنگ داخلی و همچنین بی‌ثباتی در منطقه باعث شده شرایط انسانی در این کشور به سطح بحران برسد. بیشتر از یک میلیون نفر در لیبی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید