حضور هفت چهره شاخص فوتبال در روسیه/ غیبت سوال برانگیز مارادونا

    کد خبر :162424

چهره‌های شاخص و اسطوره هایی که برای همکاری در مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی به روسیه دعوت شده اند در مراسم ویژه ای شرکت کردند.

به گزارش مهر، هفت نفر از هشت اسطوره و ورزشکاری که جهت کمک به برگزاری مراسم جمعه از سوی فیفا دعوت شده اند روز پنجشنبه سالن اصلی قرعه کشی جام جهانی در کاخ کرملین حضور یافتند.

نیکیتا سیمونیان (بازیکن و مربی اسطوره ای باشگاه های اسپارتاک مسکو و آرارات ایروان و قهرمان المپیک ۱۹۵۶)، گوردون بنکس(دروازه بان اسطوره ای انگلیس) ، لورن بلان (کاپیتان تیم ملی فرانسه و قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸)، کافو (کاپیتان تیم ملی برزیل و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲)، فابیو کاناوارو(کاپیتان تیم ملی فرانسه و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶) و دیه گو فورلان (بازیکن اسبق تیم ملی اوروگوئه) ضمن حضور در این مراسم، ابتدا با یازده هوادار منتخب روس دیدار کردند و سپس در محل های از پیش تعیین شده با رسانه ها گفتگو کردند.

– دیه گو مارادونا ، قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ و اسطوره ی فوتبال آرژانتین به این مراسم نرسید و اعلام شد که با توجه به دیر رسیدن پروازش فردا در مراسم اصلی حضور خواهد داشت. با این حال غیبت او سوال های زیادی را برای خبرنگاران ایجاد کرد.

– از نکات جالب این مراسم، توجه بیش از اندازه رسانه ها به ستاره های بازنشسته ی چند دهه ی اخیر و البته سوالات متعدد آن ها از گوردون بنکس بود به طوری که تعداد خبرنگارانی که با سیمونیان گفتگو می کردند به شدت کمتر از دیگران بود.

– یکی از سوالات مطرح شده از گوردون بنکس، واکنش بی نظیر او در جام جهانی ۱۹۷۰ و نحوه ی کنترل توپی بود که با ضربه ی سر پله به سمت دروازه انگلیس، می رفت به گل برزیل تبدیل شود. بنکس گفت در آن لحظه با زمانبندی مناسب در شیرجه و تشخیص صحیح نقطه اصابت توپ به زمین ، توانسته مانع از گل شدن توپ شود تا یکی از زیباترین لحظات تاریخ جام های جهانی خلق گردد.

– لورن بلان، اسطوره ی فوتبال فرانسه هم در پاسخ به سوالی در مورد نقش یک کاپیتان در قهرمانی تیم ملی یک کشور، حفظ تمرکز، قدرت مدیریت بازیکنان، برقراری ارتباط مناسب با نیمکت و تزریق روحیه به کل تیم را از مهمترین وظایف کاپیتان دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید