ولوو اس 90 توسط داتیس خودرو رونمایی شد؛ لوکس ترین سدان ولوو در نمایشگاه خودرو تهران

  • خودرو
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۰
    کد خبر :162372

ولوو اس 90 (Volvo S90)، لوکس ترین سدان ولوو است که شرکت داتیس خودرو، آن را با تیونینگ هیکو اسپورتیو در نمایشگاه خودرو تهران 96 رونمایی کرده است.

شرکت داتیس خودرو از محصول جدید و لوکس خود در نمایشگاه خودرو تهران (Tehran Autoshow) رونمایی کرد. S90 سدان لوکس و بزرگی از برند سوئدی ولوو است که با تغییرات استاندارد و تیونینگ شرکت آلمانی هیکو اسپورتیو (Heico Sportiv) به تهران آمده و قرار است توسط داتیس خودرو وارد بازار کشورمان بشود.

این سدان مجلل از نظر ابعاد و طراحی ظاهری می‌تواند به رقیبی جدی برای سایر سدان‌های لوکس بازار تبدیل شود. سبک طراحی جدید محصولات ولوو در این خودرو به چشم می‌خورد و این مدل نیز همانند مدل XC90 در سه تیپ R-Design (اسپورت)، Momentum (پایه) و Inscription (لوکس) وارد بازار ایران می‌شود.

به گزارش گجت نیوز از جمله ویژگی‌های فضای کابین ولوو اس 90 می‌توان به صندلی‌های راحت و ارگونومیک، طراحی مدرن پانل و کنترل‌گرها و همچنین کیفیت بالای متریال به کار رفته و تزئینات داخلی آن اشاره کرد. این سدان لوکس در حالت فول آپشن دارای امکاناتی چون سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرم‌کن، ماساژور صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب، نمایشگر دیجیتال به جای نشان‌گرهای پشت فرمان، صفحه نمایش 12 اینچی و نویگیشن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 4 نقطه‌ای، پرده شیشه‌های عقب، شیشه‌های دودی عقب، سانروف، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، سیستم پیش‌گیری از تصادف، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، چراغ‌های جلوی تمام LED با قابلیت تنظیم هوشمند نور، درب صندوق عقب برقی و نمایشگر هدآپ دیسپلی برای اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو است.

ولوو اس 90 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر T6 مجهز شده است که قدرت 316 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را فراهم می‌کند و این نیروی فوق‌العاده توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به هر 4 چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. S90 در حالت استاندارد در مدت 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیستم شاسی و تعلیق فعال خودرو نیز در هر ثانیه وضعیت رانندگی، جاده و خودرو را بررسی می‌کند تا همیشه بهترین و راحت‌ترین سواری را برای راننده و سرنشینان فراهم آورد. همچنین امکان انتخاب حالت‌های رانندگی Eco، Comfort و یا Dynamic برای راننده وجود دارد.

در سال 2016، بیش از 7 هزار و 300 دستگاه ولوو اس 90 در بازار جهانی فروخته شد. این سدان لوکس با توجه به نوع پیشرانه و تجهیزات، دارای قیمتی بین 45 تا 55 هزار دلار است و با سفارشی‌سازی‌های هیکو اسپورتیو، قیمت آن چند هزار دلاری گران‌تر خواهد شد. زمان عرضه این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نیست و فعلا باید منتظر باز شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی بمانیم. در ادامه، جدول مشخصات سدان زیبای S90 به عنوان محصولی از ولوو و هیکو اسپورتیو را مشاهده می‌کنید:

مشخصات ولوو اس 90 هیکو اسپورتیو

نام Heico Volvo S90 T6
پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژر
حجم موتور 1969 سی‌سی
تعداد سیلندر و سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
قدرت موتور 316 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
گشتاور 400 نیوتن‌متر در 2200 تا 5400 دور در دقیقه
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک Aisin ژاپن
محور محرک AWD
وزن خالص 1898 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 5.9 ثانیه
ظرفیت مخزن سوخت 60 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت
ابعاد طول 4.963 متر، عرض 1.879 متر و ارتفاع 1.443 متر
فاصله بین دو محور 2.941 متر

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید