لغو سفر ترامپ به بریتانیا در پی تشدید تنش بین رئیس جمهور آمریکا و ترزا می

    کد خبر :162314

یک گزارش نشان می‌دهد که “دیدار کاری” بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر بریتانیا که برای ماه ژانویه برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از آناتولی، یک گزارش که روز پنجشنبه منتشر شده نشان می دهد که دیدار کاری در بریتانیا که برای ماه ژانویه بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ترزا می برنامه ریزی شده بود، لغو گردیده است. جنگ لفظی بین رهبران دو کشور عامل اصلی لغو این دیدار بوده است.

تصمیم ترامپ برای توییت مجدد فیلم های ویدئویی ضد اسلامی با واکنش منفی و مخالفت نخست وزیر بریتانیا روبرو شده است.

ترامپ انتقادات ترزا می نخست وزیر بریتانیا علیه بازنشر فیلم های ضد اسلامی را که پیش از این در توییتر منتشر کرده بود، رد نموده است.

ترامپ با انتشار توییتی نوشت: ترزا می، روی من تمرکز نکن، تمرکز خود را بر روی تروریسم اسلامی افراطی قرار بده که در حال وقوع در بریتانیا است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا توییت‌های یک گروه راست‌گرای افراطی با نام Britain First را باز نشر کرد.

در اولین ویدئو که توسط جایدا فرانسن، معاون رئیس این گروه منتشر شده به ادعای خود مهاجران مسلمانی را نشان می‌دهد که یک پسر هلندی را با چوب کتک میزنند.

دومین ویدئوی باز نشر شده توسط ترامپ مربوط به یک فرد به ظاهر مسلمان است که مجسمه مریم مقدس را به زمین کوبیده و می‌شکند. در سومین ویدئو گروهی از مسلمانان افراطی یک پسرنوجوان را از روی سقف ساختمانی به پایین پرتاب کرده و باعث مرگ وی می‌شوند. (سومین ویدئو مربوط به شورش‌های اخوان‌المسلمین در مصر است).

ترزا می که روز پنجشنبه در اردن بود، بار دیگر اقدام ترامپ در بازنشر این توییت ها را اشتباه دانسته است.

تنش غیرعادی در روابط رهبران بریتانیا و آمریکا منجر به آن شده است تا سیاستمداران بریتانیایی خواستار لغو این دیدار شوند و نشریه تلگراف نیز اواخر روز پنجشنبه به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکایی اعلام کرد که این دیدار لغو شده است.

تلگراف افزود: دیدار ژانویه لغو شده و هنوز تاریخ جدیدی برای دیدار نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهور آمریکا تعیین نشده است.

سخنگوی ترزا می در این باره تاکید کرد: این برای رئیس جمهور آمریکا اشتباه است که چنین کاری را انجام می دهد. نمایندگان بریتانیایی نیز از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا عذرخواهی کند. مسلمانان آمریکا نیز این اقدام ترامپ را بی پروایانه ارزیابی کرده اند.

کاخ سفید اما از این اقدام ترامپ دفاع کرده و گفته است که ترامپ تنها مسائل امنیتی را مطرح کرده است. ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید