دادگاه ژاپن کارگر پایگاه نظامی آمریکا را به حبس ابد محکوم کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۱
    کد خبر :162295

دادگاهی در ژاپن یک کارگر سابق پایگاه نظامی آمریکا را به جرم تجاوز و قتل یک زن در جزیره اوکیناوا به حبس ابد محکوم کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، شبکه ان اچ کی ژاپن گزارش داده است که دادگاه منطقه “ناها” با صدور حکمی، فرانکلین شینزاتو 33 ساله کارگر سابق پایگاه نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا را در خصوص تجاوز و قتل یک زن 20 ساله در آوریل سال گذشته مجرم شناخته و وی را به حبس ابد محکوم کرده است.

سخنگوی دادگاه در مصاحبه با رویترز گفته است که نمی تواند فورا این تصمیم را تایید کند. این پرونده موجب افزایش خشم و نفرت ساکنان اوکیناوا نسبت به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه شده است.

اوکیناوا میزبان حدود 50 هزار آمریکایی است که 30 هزار نفر آنها پرسنل نظامی و غیرنظامیانی هستند که در این پایگاه فعالیت می کنند.

آمریکا برای کاهش مخالفت های ساکنان اوکیناوا، سال گذشته موافقت کرد تا حمایت حقوقی از پیمانکاران غیرنظامی خود را که در حال فعالیت در ژاپن هستند، کاهش دهد.

در تازه ترین اتفاق در جزیره اوکیناوا نیز 19 نوامبر یک مرد محلی بر اثر تصادف با خودروی یک تفنگدار آمریکایی که مظنون به رانندگی در حال مستی بوده، جان خود را از دست داده است. در پی این حادثه، ارتش آمریکا استعمال نوشیدنی های الکلی پرسنل خود را در ژاپن ممنوع کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید