اتحادیه اروپا: علی رغم شکست “خلافت”، تهدید داعش همچنان باقی است

    کد خبر :162290

هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا نسبت به ادامه تهدید گروه تروریستی داعش هشدار داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، ژیل دو کرشوف هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا در مصاحبه ای تاکید کرد: شکست اخیر خلافت داعش موجب در هم شکسته شدن این گروه تروریستی خواهد شد ولی تهدید تروریستی ناشی از این گروه هنوز پایان نیافته است.

وی در ادامه نگرانی های مطرح شده از سوی بسیاری از افراد نسبت به بازگشت تعداد زیادی از تروریست ها به اروپا پس از شکست داعش در عراق و سوریه را رد کرد و گفت: موج فزاینده بازگشت تروریست ها به اروپا وجود نداشته و سرویس های اطلاعاتی بازگشت تروریست ها و جنگجویان را چیزی فراتر از یک جریان ارزیابی کرده اند.

وی افزود: البته افرادی که تحت تاثیر ایدئولوژی داعش قرار دارند، همچنان یک تهدید هستند و گروه تروریستی داعش تلاش خواهد کرد تا در برخی مناطق جهان که قدرت اداره و دولت ضعیفی دارند، فعالیت های خود را گسترش دهند، مثل لیبی و افغانستان.

دو کرشوف برای مذاکره درباره تقویت همکاری های مربوط به مقابله با تروریسم، در ترکیه به سر می برد. داعش 96 درصد سرزمین های تصرف شده در عراق و سوریه را از دست داده است.

شهر رقه که پایتخت خود خوانده داعش در سوریه بود، اواسط اکتبر توسط نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا آزاد شد.

هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا افزود: با توجه به آنکه خلافت داعش دیگر به صورت فیزیکی وجود ندارد، این برای داعش سخت تر خواهد بود تا اقداماتی را که برای جذب تعداد زیادی نیرو انجام داده است، بار دیگر انجام دهد. البته این بدان معنا نیست که بازی تمام شده است. ما هنوز باید با این ایدئولوژی مقابله کنیم. در اروپا افرادی را می بینیم که تحت تاثیر ایدئولوژی تروریسم قرار دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: داعش احتمالا به دنبال قدرت گرفتن در کشورهایی است که حکومت مرکزی ضعیفی دارند مثل لیبی و افغانستان، یا مناطقی که برای نظارت پلیس بسیار سخت و دشوار است مثل سینای مصر.

در حمله هفته گذشته تروریست ها به مسجدی در سینای مصر بیش از 300 نفر کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید