معاون آموزش و پرورش خبر داد

کمبود۳۷۰۰ معلم ورزش/ حضور ۳۰۲ ساعته هر دانش‌آموز در کلاس تربیت بدنی

    کد خبر :162195

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کمبود دبیر تربیت بدنی را از جمله مشکلات حوزه ورزش دانش آموزی دانست و گفت: بویژه از سال گذشته که دو ساعت درس تربیت‌بدنی برای دوره پیش دانشگاهی و یک ساعت درس تربیت بدنی به پایه یازدهم اضافه شد با مشکل کمبود ۳۷۰۰ نفری دبیر روبرو شدیم که در حال رایزنی برای تخصیص سهمیه استخدامی در این بخش هستیم.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه بخش های بیرون از مدرسه به ورزش نوجوانان اظهار کرد: به عنوان مثال باید مسئولین تربیت بدنی و همچنین ورزش محلات به کمک ما بیایند.

وی افزود: دانش آموز شش ساعت در اختیار ما و در مدرسه است و در این مدت طرح هایی چون حیاط پویا، المپیاد ورزش درون مدرسه ای و کانون های ورزشی درون مدرسه ای را اجرا کرده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش قهرمانی را نیز درون مدرسه ای کرده ایم گفت: یک قهرمان ورزشی از دل مدرسه می جوشد و بالا می‌آید.

حمیدی ادامه داد: المپیاد ورزش درون مدرسه ای طرح خوبی است که از سه سال گذشته به اجرا در آمد و بیش از ۴.۵ میلیون دانش آموز را تحت پوشش دارد. نکته جالب توجه آنکه برگزارکنندگان مسابقات نیز خود دانش آموزان هستند و آمار آنها به ۲.۵میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

وی با بیان اینکه پشت طرح های ورزشی دانش آموزی منطق و پشتوانه علمی خوبی وجود دارد عنوان کرد: بسیاری از طرح های ما پیش از اجرا پایلوت شده و نتایج خوبی در بر داشته است؛ حتی طرح ورزش صبحگاهی که با کمک رادیو ورزش در ۳۵ درصد مدارس برگزار می‌شود مورد استقبال واقع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به برخی مشکلات پیش روی ورزش دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: کمبود دبیر تربیت بدنی از جمله مشکلات ماست بویژه از سال گذشته که دو ساعت درس تربیت‌بدنی برای دوره پیش دانشگاهی و یک ساعت درس تربیت بدنی به پایه یازدهم اضافه شد با مشکل کمبود ۳۷۰۰ نفری دبیر روبرو شدیم که در حال رایزنی برای تخصیص سهمیه استخدامی در این بخش هستیم.

به گفته وی هر دانش آموزش در دوره تحصیلش ۳۰۲ ساعت در کلاس تربیت بدنی حضور پیدا می کند که رضایت بخش نیست و باید فعالیت‌های ورزشی در حوزه دانش آموزی گسترش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید