ظریف برای شرکت در اجلاس قلب آسیا وارد باکو شد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۹:۱۱
    کد خبر :162097

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روزجمعه برای شرکت در اجلاس قلب آسیا وارد باکو شد.

هفتمین اجلاس قلب آسیا با محوریت کمک به افغانستان امروز با حضور روسای جمهوری آذربایجان و افغانستان و 14کشور مشارکت کننده ، 17 کشور حمایت کننده، 12 سازمان منطقه ای و بین المللی در باکو برگزار می شود .
وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر سخنرانی در این اجلاس قرار است با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ، المار محمد یاراف وزیر امور خارجه آذربایجان و همچنین با همتای پاکستانی خود خواجه محمد آصف نیز دیدار داشته باشد.
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز برای شرکت در این اجلاس دیشب وارد باکو شد.
به گزارش ایرنا، نخستین نشست روند استانبول در سال 2011 در استانبول و با شرکت وزرای امور خارجه 14 کشور؛ شامل افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحده عربی برگزار شد.
استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا هم کشورهای حامی این روند هستند. چندین سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از آن پشتیبانی کرده‌اند.
به گزارش ایرنا ، دومین نشست «قلب آسیا-روند استانبول» سال 2012 در افغانستان، سومین دور آن در سال 2013 در قرقیزستان، چهارمین آن در سال 2014 در چین، پنجمین بار در سال 2015 در پاکستان و ششمین دور آن سال گذشته با حضور نمایندگان 40 کشور در هند برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید