لباس هوشمندی که کار شمارا برای خرید آسان می کند

    کد خبر :162036

حسگرهای تعبیه شده در یک لباس موسوم به “ZozoSuit” متشکل از 150 حسگر انعطاف‌پذیر یکپارچه خازنی، تضمین می‌کند که خرید آنلاین مناسبی خواهید داشت.

به گزارش افکارنیوز، صاحب بزرگترین فروشگاه اینترنتی لباس در ژاپن به نام ” Start Today”، چیزی شبیه به لباس زیر با فناوری پیشرفته را عرضه کرده است که ممکن است خرید لباس آنلاین را دچار تحول بزرگی کند.

“ZozoSuit” لباس ساخته شده توسط شرکت “StretchSense”، حاوی بیش از 150 سنسور منعطف یکپارچه خازنی است که 15 هزار اندازه‌گیری دقیق از بدن انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که لباس‌های خریداری شده از طریق اینترنت مناسب فرد هستند.

اینترنت موجب ایجاد انقلاب در تجارت شده است، اما حوزه‌ای که هنوز جا نیفتاده و با موانعی روبروست، خرید آنلاین البسه است.

بر خلاف یک گوشی یا بلندگو، لباس بسیار شخصی است و یک سایز می‌تواند در برندهای مختلف متفاوت باشد، بنابراین لباسی که بر روی صفحه نمایش عالی به نظر می‌رسد، ممکن است در هنگام تحویل چنگی به دل نزند.

از آنجایی که امکان پرو در یک وبسایت وجود ندارد، فروشندگان آنلاین لباس تلاش می‌کنند که یک سیستم بازگرداندن لباس بسیار کارآمد برای بازپس‌گرفتن لباس‌های برگشت‌خورده راه‌اندازی کنند.

برای افزایش رضایت مشتری و کاهش هزینه‌های حمل و نقل برگشت کالا، “ZozoSuit” با همکاری بین “Start Today” و شرکت نیوزلندی “StretchSense” بر اساس تحقیقات اولیه توسط آزمایشگاه زیست‌شناسی موسسه زیست‌فناوری دانشگاه “آکلند” (Auckland) توسعه یافت.

“ZozoSuit” یک لباس هوشمند شامل حسگر، سیم و قطعات الکترونیکی است که به بدن می‌چسبد، به طوری که تقریبا نامرئی است و بیننده نمی‌تواند حدس بزند که زیر لباستان چیزی به تن دارید.

این لباس از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن اختصاصی متصل می‌شود.

لباس مذکور به مشتریان این امکان را می‌دهد که لباس‌های مردانه و زنانه را سفارش دهند و محصول دقیقا متناسب با شکل و اندازه بدن مشتری به دستش خواهد رسید.

سیستم این لباس علاوه بر اندازه‌گیری‌های دقیق، با استفاده از الگوریتم‌های مخصوص و یادگیری ماشین، یک پایگاه اطلاعاتی در حال رشد از اطلاعات بدن ایجاد می‌کند.

“شین جئونگ پارک”، مدیر بازاریابی شرکت “StretchSense” می‌گوید: توانایی اندازه‌گیری اندازه بدن، تنها یکی از برنامه‌های کاربردی است که این لباس هوشمند ممکن می‌سازد. حسگرهای منعطف یک ابزار عالی برای ضبط اطلاعات در مورد نحوه حرکت مردم در جهان هستند.

وی افزود: با استفاده از این اطلاعات می‌توانید نتیجه‌گیری‌هایی در مورد حرکت، حالت و سلامتی افراد داشته باشید. داده‌های حاصل از فناوری سنجش ما کمک می‌کند تا مرزهای عملکرد انسان را جابجا کنیم.

پیش سفارش این لباس در ایالات متحده آمریکا رایگان است. سفارشات سه ماهه دوم سال 2018 به دست مشتریان خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید