ناامن ترین جاده ایران

    کد خبر :162015

مدیرکل راه‌وشهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان در سال گذشته در رتبه یکی مانده به آخر کشور از لحاظ ایمنی جاده‌ها قرار گرفت، به طوری که که بالغ بر 600 نفر در جاده‌های استان کشته شدند.

“محمدمهدی بلوردی” عصر امروز نهم آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به تدوین‌طرح جامع حمل و نقل استان کرمان تصریح کرد: آخرین طرح جامع حمل و نقل کشور در سال 1305 تدوین شده بود که متاسفانه تدوین این در دولت ششم اتفاق افتاد اما متاسفانه به تصویب نرسید.

وی با بیان اینکه استان تهران اولین استانی بود که طرح جامع حمل و نقل استانی خود را به تصویب رساند، اظهار کرد: استان کرمان بعنوان سومین استان کشور است که طرح جامع حمل و نقل آن به تصویب رسانده است.

بلوردی با بیان اینکه طرح جامع به معنای برنامه اقتصادی جهت توسعه هدایت یافته زیرساختها استان است، تصریح کرد: این طرح باید هر 5 سال یکبار بازنگری شود، ضمن آنکه بهینه سازی هزینه در این طرح بسیار مورد توجه قرار گرفته و مبنای تهیه این طرح به دنبال این است که تقاضا و عرضه مورد نیاز استان را تامین کند.

بلوردی با بیان اینکه ایمنی، اقتصاد، مدیریت بحران، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و… از دیگر موراد مطرح شده در این طرح است، اظهار کرد: در طرح جامع حمل و نقل استان کرمان برنامه‌های بالادستی و فرادستی و همچنین طرح‌های آمایشی نیز دیده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی شمال استان کرمان با بیان اینکه در کشوری همچون آمریکا 17 هزار فرودگاه وجود دارد که بخشی از آنها بین المللی است، اظهار کرد: در این طرح پیش بینی راه اندازی 8 فرودگاه بین المللی راه‌اندازی شود که فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان مرکزیت این فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بلوردی با اشاره به خطوط ریلی موجود در سطح استان کرمان افزود: باید به سمت ازدیاد ریل در استان کرمان حرکت کنیم ضمن آنکه در حوزه دریایی نیز به دلیل اینکه استان کرمان به بنادر دریایی نزدیک است باید تاثیر بنادر شهید رجایی، جاسک و … را در حوزه کرمان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان در سال گذشته در رتبه یکی مانده به آخر کشور از لحاظ ایمنی جاده‌ها قرار گرفت، به طوری که که بالغ بر 600 نفر در جاده‌های استان کشته شدند.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید